מגזין הומלס / רכב, זירת המומחים

האם מצלמות המהירות א-3 תקינות?

האם מצלמות המהירות א-3 תקינות?

פסיקת בית המשפט בעכו לפני כשנה, ביטלה למעשה את האפשרות של אכיפת מהירות באמצעות המצלמות. המשטרה לא ערערה על כך ואף לקחה אחריות והפסיקה את האכיפה תוך שהיא ממשיכה לתעד את העבירות מבלי לשלוח לנהגים את הדוחו"ת.

עו"ד ערן בן עמי 30/07/2019

בימים האחרונים המשטרה הודיעה כי היא חוזרת להפעיל את אותן המצלמות בדיוק.

מה זה אומר לגבינו הנהגים? האם זה חוקי שהמשטרה חוזרת להפעיל את המצלמות למרות שבית המשפט פסל אותן? האם יש התיישנות לגבי אלו שיש להם כבר דוחו"ת בקנה?
כשבית המשפט זיכה 21 נהגים הוא קבע כי העד המומחה שהעיד על תקינות ואמינות המצלמות- שיקר. הוא סיפר שנכח בניסויים בהם לא היה, ועדי מפתח מהחברה בהולנד לא הגיעו להעיד. ועוד כאלה פנינים.

כל הליך הכנסת המצלמות לשימוש זעק חובבנות. עשו עלינו הנהגים ניסויים. שוב הוכנסה מערכת אכיפה משטרתית מבלי שנבדקה כראוי.
וכך יצא שנהגים שמעולם לא נזקף לחובתם עבירת תעבורה, הגיעו אליי עם מספר דוחו"ת מהירות שקיבלו בדואר ב"מתנה" מאותה המצלמה בימים סמוכים ובאותה השעה. האכיפה הייתה פרועה ופגעה בכולם.

אבל הכי נורא, שמשך השנה האחרונה שבה מסחטת הכספים הזו לא פעלה לימד אותנו שהייתה ירידה בכמות ההרוגים בתאונות דרכים בתקופה הזו.

אם נזכר רגע ברעיון הבסיס של דיני התעבורה- להפחית את הסיכון לחיי אדם בכביש, ונגלה שהפסקת השימוש במצלמות התרחשה במקביל לירידה בהרוגים הרי שהסחיטה הציבורית של כספים מנהגים זועקת.

עניין נוסף ולא פחות חשוב. הרשות הנוספת שמענישה אותך על שימוש במצלמות לא תקינות. על בסיס של נקודות. כמו בויזה רק הפוך. משרד הרישוי.

מצלמות המהירות מנפיקות את העבירה שהמשטרה מדווחת עליה לרשות הרישוי שמעניקה ניקוד. שיטת ענישה מקבילה. 36 נקודות יובילו לשלילת הרשיון שלך ל-3 חודשים, תדרש לבצע תאוריה ומספר פעמים של נהיגה מונעת על כל הכיף שבדבר.

וכל זה בגלל מצלמות לא תקינות שגם לא משרתות אף מטרה גם אם היו תקינות. מלבד לסחוט מכם מס נוסף.
אגב, ההתיישנות על עבירות המצלמה הנה 4 חודשים מיום ביצוע העבירה. זאת אומרת שאם לא נשלח אליך באישור מסירה תקין דבר הדואר, הרי שעומדת לזכותך טענה של התיישנות שיכולה להוביל לביטול הדו"ח שלך.

אבל בכל זאת, האכיפה חודשה. מה יהיה עכשיו? זוהי שאלה שבנבואה אבל אוכל לשער שכעת מתרחש שלב נוסף בניסויים שהמשטרה עורכת על חשבוננו הנהגים.
המשטרה חידשה את האכיפה לאחר שהיא טוענת שתיקנה את הפגמים עליהם הצביע בית המשפט. המשטרה ביקשה וקיבלה חוות דעת מהטכניון במטרה להכשיר את השרץ. היא מצפה שיקראו עליה תיגר כדי להוכיח שהמערכת אמינה.

מה הבעיה עם העניין הזה?
שלכל נהג בנפרד אין מספיק אמצעים להתגונן כנגד המדינה, זה מצריך משאבים רבים וכסף ולכן ייתכן שנהגים פשוט ישלמו את המחיר ויבחרו בדרך הזולה מבחינתם ויספגו את המס/קנס הזה. בסיטואציה הזאת, ייצוג משפטי יכול לשנות את המצב באופן שיוביל לביטול הדו"ח. אבל מה יעשו הנהגים שבקושי גומרים את החודש?
ולתפארת משטרת ומדינת ישראל.



עו"ד ערן בן עמי
מחבר הספר בדיני תעבורה "בנתיב הבטוח" . מרצה בלשכת עורכי הדין, הוביל את הליך בדיקת מכשיר האכיפה למדידת אלכוהול "הינשוף" ומשמש כסנגור מנוסה.

 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


כתבות נוספות


עבודה מהבית - יתרונות וחסרונות
רובנו חושבים שהעבודה האולטימטיבית היא עבודה מהבית....


מהי מינהלת דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית ומדוע היא חשובה?
בשנים האחרונות, נכנס לתחום ההתחדשות העירונית שחקן ...


השכרת דירה - למה כדאי לשים לב?
4 דברים שחשוב לשים אליהם, רגע לפני שחותמים על חוז...

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים