מגזין הומלס / נדל"ן

פרויקט מיוחד: המדריך לשוכר

פרויקט מיוחד: המדריך לשוכר

איך לא לוותר על מה שחשוב בדירה גם אם התקציב מוגבל

קשה לוותר על הדברים שחשובים לנו ולרוב אנחנו רוצים גם וגם - גם משופצת, גם 3 חדרים, גם שתהיה באיזור טוב וגם שיהיה מקום לכל הדברים שלנו. אפשרי? בואו נראה.

מערכת הומלס 01/01/2020
נדל"ן | השכרה, מכירה, המדריך לשוכר

1. כמה חדרים?

ראשית, בואו ניישר קו לגבי המושגים שמשתמשים בהם בלוחות ההשכרה ומכירה של דירות מגורים. המושג ״חדר״ כולל חדרים היכולים לשמש לשינה וסלון. לדוגמא, בית שבו יש סלון וחדר שינה אחד, נחשב ל״דירת שני חדרים״. מקלחות וחדרי שירותים לא נחשבים בספירת החדרים.

אז כמה חדרים אתם צריכים? נניח שאתם משפחה עם שני ילדים. כמה חדרים תצטרכו בדירה שלכם? האם שני הילדים יגורו באותו חדר, או שתרצו חדר נפרד עבור כל ילד? האם אתם זקוקים לחדר אקסטרא כחדר עבודה? אלה שאלות קלות שאנחנו בדרך כלל יודעים את התשובות עליהן. אבל הטיפ שלנו עבורכם בנושא הזה הוא: חצי חדר.

שמתם לב שבלוחות נדל״ן (מכירה והשכרת דירות בעיקר) ישנו מנגנון בחירת מספר חדרים המאפשר לכם לבחור חצאי-חדרים, למשל 3.5 חדרים?

חצי חדר הוא למעשה חלל בבית, המתוחם בצורה כלשהי - חצי קיר, קיר נמוך, נישה, חלל פנימי בתוך חלל אחר - אך לא סגור כחדר עם דלת. החללים הללו יכולים פעמים רבות לשמש כמקום מצויין למקם בו איזור עבודה עם שולחן משרדי, ארוניות וכן הלאה. לעיתים החללים הללו מספיק גדולים כדי לשים בהם אפילו מיטה ושידה ולהפוך אותם לאיזור שינה.

לכן, אם לדוגמא החלטתם שאתם מחפשים דירה בעלת 4 חדרים ואתם מתקשים למצוא את מבוקשכם, נסו לסמן באפשרויות הבחירה גם את האופציה של דירות 3.5 חדרים. אולי תופתעו לטובה.

2. משופצת?

אחד המשתנים החשובים והמכריעים ביותר עבור שוכרים, הוא מצב הדירה. לא לחינם בלוחות ישנה אופציה מיוחדת לסינון תוצאות החיפוש כך שיוצגו רק תוצאות של דירות משופצות או חדשות. סגנון השיפוץ הוא כבר עניין של טעם, אבל החשיבות ששוכרים נותנים לדירה נעימה, משופצת, היא משמעותית. כל אחד על פי מידת ההכרחיות שלו, ישנם אנשים שלא יכנסו לבית שלא משופץ מ-א ועד ת וישנם שיסתפקו בפחות. מה שחשוב לכולם ללא יוצא מן הכלל, הם המטבח וחדר המקלחת. לכן גם המשכירים עצמם מצרפים לרוב המודעות תמונות של המטבח ואיזור המקלחת והשירותים.

בעניין הזה, למה שחשוב לשים לב, מעבר לפן האסתטי, הוא עניין הצנרת, או תקינות האינסטלציה. גם אריחים יפים עלולים להסתיר צנרת ישנה שעלולה להתפוצץ ולגרום במקרה הטוב לאי נעימות ובמקרה הפחות טוב לנזקים של ממש לבית ולריהוט. לכן, בעיקר במקרים של השכרת דירה בבתים ישנים, אל תתביישו לשאול את המשכירים על מצב הצנרת או במידת הצורך - להתייעץ עם מומחה.

אם אסתטיקה חשובה לכם אבל התקציב לא מאפשר את כל החלומות, אנחנו ממליצים בחום להסתפק במשהו נעים ולהשלים את החסר בכוחות עצמכם. הפינטרסט היא רשת חברתית מדהימה בהקשר הזה. תמצאו שם אינספור תמונות של עיצובים והשראה, כולל הסברים כיצד לעצב והפניות לאתרים שמרחיבים ומוסיפים עוד ועוד רעיונות והסברים. גם אנחנו בהומלס מאוהבים בעולם ה-DIY (Do It Yourself) בכל מה שקשור לעיצוב הבית. לכן, פתחנו מדור מיוחד עם מאמרים, הסברים, השראה והפניות למקומות מגניבים שיעשו לכם חשק לעצב את הבית בכל יום מחדש: מדור עיצוב הבית DIY.

3. יש מרפסת?

מעשנים, ילדים קטנים, מקום להרגע בסוף היום, לא משנה מה הסיבה - יש אנשים שפשוט לא יוותרו על מרפסת או חצר בבית. בינינו, מרפסת היא האי הירוק הקטן של אנשי העיר. היא נותנת תחושת אוויר, המשכיות, להרגשת חוץ גם כשאנחנו בבית, היא מאפשרת לנו ״לצאת לרגע״, לארח, להגות. היא חדר אחר בתוך הבית שלנו. ישנם כמובן אנשים שמרגישים בדיוק להפך, הם לא מבינים למה לשלם יותר בשביל עוד כמה מטרים חיצוניים.

אבל אם אתם מאנשי המרפסות, תרשו לנו לפנק אתכם בכמה רעיונות עיצוביים למרפסות קטנות.

מרפסות 2  מרפסות קטנות

העיקרון המרכזי ששמנו לב אליו הוא כמובן צמחייה, ירוק, ואם אפשר בשילוב של אלמנטים ורהיטים מעץ. להביא קצת מהחוץ פנימה, קצת מהטבע אל החיים האורבניים.

4. שאלה של מקום

זה לא רק עניין של גודל הבית במטרים. זה עניין של ספייס, של מרווח נשימה, אוויר, מקום. יש אנשים שזקוקים למרחב קטן ואינטימי ויש שלא מסוגלים להשאר בבית מסויים בגלל תחושת מחנק שהוא יוצר אצלם. ספייס הוא עניין מהותי ויש לנו כמה וכמה טריקים ודברים חשובים שחשוב לנו לשתף אתכם בהם. אז הקדשנו לנושא כתבה שלמה: תעשו מקום.



מערכת הומלס

 

כתבות נוספות


השקיעו בזוגיות ושדרגו את חדר השינה שלכם
חדר השינה הוא המקום הזוגי האינטימי ביותר בבית. כיצד אפשר להשתמש בו ולשדרג אותו על מנת לשדרג גם את הזוגיות שלכם?



המגמות העדכניות בשכירות לעומת רכישת דירה
ההערכות קובעות כי הישראלים אוהבים לגור בדירה משלהם. בניגוד למדינות בעולם שבהן שוק השכירות מוסדר ומפוקח, בארץ הדרישה לכך פחותה. הרצון להשיג תחושה של וודאות וביטחון, מעורר את הצורך לקנות דירה. אך מהי המגמה הנוכחית בגישה הזאת? האם ניתן לראות עליה או ירידה בביקוש לדירות, האם צפויה האטה בקרב חברות קבלניו...



מילון מונחים למשכנתאות
כאשר עומדים לפני לקיחת הלוואת משכנתא צריך להביא בחשבון שזאת כנראה ההלוואה הכי גדולה שניקח בחיינו ושהיא תלווה אותנו בדרך כלל למינימום חמש עשרה שנים ובמקסימום לשלושים שנים, חשוב מאוד לדעת מהי הדרך הכי חכמה לקחת אותה ועל כמה שנים לפרוס וכמובן באילו מסלולים כדאי לבחור. בין אם בוחרים בייעוץ בנקאי או ביעו...



האם כדאי להשקיע בדירה בכרמיאל
כאשר מעוניינים להיכנס לשוק הנדל”ן ומחפשים אחר הזדמנויות טובות להשקעה אפשר למצוא הרבה כאלה בצפון הארץ, שם המחירים נמוכים יחסית ביחס למרכז. אחת הערים המרכזיות בצפון אשר מספקות המון הזדמנויות נדל”ן היא עריית כרמיאל. 


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה