מגזין הומלס / נדל"ן

תעשו מקום: איך ליצור תחושה של ״ספייס״ בדירה?

תעשו מקום: איך ליצור תחושה של ״ספייס״ בדירה?

מה עושים במקרה של צורך במרחבים ותקציב לא גבוה? חשבנו על כמה פתרונות

מערכת הומלס 01/01/2020
נדל"ן | השכרה, המדריך לשוכר

יש אנשים שמה שחשוב להם בעיקר, זה ספייס, מרחב. חשוב להם להרגיש שהם לא ״כלואים״ בין 4 קירות, שהם יכולים לנוע ממקום למקום בתוך הבית שלהם. וישנם אנשים שבדיוק להפך, זקוקים למרחב יחסית קטן ואינטימי, חם ומגונן. שוחרי האינטימיות - זכיתם, גודל הדירה משפיע משמעותית על המחיר. אבל מה עושים במקרה של צורך במרחבים ותקציב לא גבוה? חשבנו על כמה פתרונות:

1. מיקוד בחלל אחד

חשוב לכם שהסלון יהיה גדול כי אתם שוהים בו לאורך זמן? או אולי לא תוותרו דווקא על פינת אוכל מרווחת כי אתם אוהבים לארח הרבה? ומה עם חדר השינה? יש אנשים שלא יהיו מוכנים לוותר בשום פנים ואופן על חדר שינה מרווח וילחצו רק מצפייה בתמונות כאלה:

small living room  Small bedroom

תהיה הבחירה שלכם אשר תהיה, עצה אחת שאנחנו יכולים לתת היא לחשוב עם עצמכם - מהו החלל שהכי חשוב לכם המרחב בו? התמקדו בו ובדקו אם אתם יכולים להתפשר קצת על הגודל של שאר החללים כדי להצליח להכנס לתקציב.

רחוק זה יותר זול.

אנשים שגרים בכפרים, מושבים וקיבוצים, לא מצליחים להבין איך תושבי העיר גרים ב״קופסאות גפרורים״. עבורם, חדר ילדים קטן ופונקציונלי הוא חווייה בלתי נתפסת, שלא לדבר על מסדרונות צרים. אם גם אתם חשים צורך במרחב כללי בכל הבית, ולא מוכנים להתפשר על חדר אחד, צאו קצת החוצה מהעיר, בקרו בפריפריות, או אפילו בשכונות הפחות מבוקשות, היותר ותיקות של העיר. רוב הסיכויים ששם תמצאו באותו תקציב בתים גדולים ומרווחים יותר.

״4 שהפך ל-3״

במודעות מסויימות של דירות להשכרה ומכירה, תוכלו לראות משפטים כמו ״דירת 4 חדרים במקור שהפכה ל-3״. המשמעות היא, שהבעלים החליטו לוותר על חדר ולהגדיל על חשבונו חדר אחר, או את אחד החללים המרכזיים. נכון, צריך מזל או סבלנות או את שניהם ביחד כדי למצוא כזאת דירה אבל יש.

אשליות עיצוב

אז התאהבתם בבית מסויים, שמתאים לתקציב שלכם והוא באמת מקיים את רוב מה שאתם מחפשים אבל הוא קצת צפוף לכם? אפשר לטפל בזה. לא תאמינו מה אפשר לעשות עם צבע, אביזרים ומחשבה יצירתית. אפשר ליצור תחושת מרחב אמיתית גם בחללים קטנים. כתבנו על זה בהרחבה כאן: 7 עקרונות מנצחים לעיצוב דירה קטנה

לופט

אחד מפתרונות המגורים ש״אנשי הספייס״ האורבנים מחבבים במיוחד, הוא לופט. לופט הוא למעשה חלל מגורים גדול ופתוח, ללא הפרדה של דלתות, ללא חלוקה של החלל לחדרים.
הצורה הארכיטקטונית הזאת משרה תחושה של פתיחות, מרחב, של אוויר זורם. אך עדיין, בכל בית, קיים הצורך להגדיר פונקציונלית איזורים. חשבו למשל על דירת לופט ובה חלל המכיל מטבח, סלון, חדר אוכל וחדר עבודה. כולם באותו חלל. אז איך בכל זאת יוצרים תיחום לכל איזור? יש כמה דרכים עיקריות:

מחיצות

מחיצות יוצרות הפרדה ויזואלית וממשית ומסייעות לייצר חללים קטנים ומוגדרים בתוך חלל אחד גדול. מחיצה יכולה להיות קיר גבס, אפילו בחצי גובה, או מחיצה דקורטיבית מעץ, נייר (סגנון יפני), במבוק וכו׳ והיא יכולה אפילו להיות מוגדרת ע״ ארון בגדים! או ארון ספרים:
מחיצה

הבדלי צבע

שימו לב כיצד ניתן להגדיר איזורים שונים על ידי שימוש בצבע (קיר) ואלמנטים בעלי צבעים שונים (שטיח, ריהוט)

color

הבדלי גובה

קומה שניה פתוחה, בתוך אותו החלל. הפתרון הזה נקרא גם קומת גלריה:

גלריה

קומת גלריה, ולופטים בכלל, הם טרנד עיצובי לרוב מושקע מאוד, מה שמתבטא גם במחיר השכירות. החדשות הטובות הן, שדירות לופט פעמים רבות נמצאות, או בכל אופן התחילו מ-, איזורים פחות נחשבים של העיר. בעיקר מדובר בשכונות שמוסבות בהדרגה מתעשייה ומסחר למגורים. לכן, אם אתם מוכנים להתפשר על איכות השכונה, בעיקר מהיבטים של בטחון אישי, הסיכויים שלכם למצוא דירת לופט עולים. ברוב המקרים תוכלו גם להשיג חלל לופט במחיר זול יחסית ולשפץ אותו בעצמכם. יתכן ובחישוב לטווח ארוך, ההשקעה משתלמת.

גלריה 1   

מקווים שעזרנו קצת או לכל הפחות חידשנו לכם בכיוון מסויים. אם גם לכם יש רעיונות כיצד אפשר ליצור תחושת ספייס בדירות ובתים, אתם מוזמנים לכתוב לנו ואנו נשתף את כולם. הומלס זה בית של כולם :-)



מערכת הומלס

 

כתבות נוספות


★ מיוחד: המדריך לשוכר ★
כל הטיפים, כל המאמרים, הכתבות, המומחים והעצות במדריך אחד. ממנהלות ועד עיצוב, מהובלה ותקציב עד אחרון הקישוטים - כל מה שרציתם לדעת על השכרת דירה במקום אחד. פרוייקט מיוחד של הומלס.



השקעות נדל״ן בחו״ל: למה להשקיע באנגליה?
השקעות נדל"ן בחול מאפשרות מיצוי מרבי של פוטנציאל השקעות בנכסים מניבים. יש סיבות טובות להשקעה בחו"ל בכלל ובאנגליה בפרט. אספנו אותם למאמר שלפניכם



5 עצות זהב למעבר דירה קל
וואו, מעבר דירה זה כזה סרט. אני יודעת. אז עשיתי לכם קצת סדר עם 5 טיפים שיכולים לעשות לכם קצת פחות כאב ראש ביום הכל כך מיותר הזה.
מבטיחה שהטיפים האלה יביאו אתכם מהר משחשבתם למצב של רגל על רגל עם קפה על הספה בבית החדש שלכם.



השקעה בנדלן עד 500,000 שח
מחפשים השקעה בסכום של עד 500 אלף ש"ח? הנה מספר אפשרויות שכדאי לבחון.


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה