מגזין הומלס / זירת המומחים

image: Pixabay

image: Pixabay

פרסום מאמרים בתשלום - מה חשוב לדעת?

שם המשחק: להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל. אחד האמצעים: פרסום מאמרים באתרים חזקים. כל מה שחשוב לדעת בנושא.

דניאל זריהן 13/01/2020

בעידן האינטרנט התחרותי של היום, הכל משתנה ומשתדרג ללא הפסקה, וכך התחרות הופכת להיות מורכבת וקשה הרבה יותר. מכיוון שכולם עושים שימוש כזה או אחר ברשת, כל בעלי האתרים רוצים להיות בעלי נוכחות כמה שיותר גבוהה עבור הגולשים השונים.

כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, יש צורך בתהליכי קידום אתרים אורגני כמה שיותר איכותיים שיביאו תוצאות ארוכות טווח.

תהליכים אלו גם הם משתנים כל הזמן, ונוסף על תהליכי אופטימיזציה סטנדרטיים המבוצעים ברמה חודשית באתר, יש צורך לבצע עוד כמה תהליכים נוספים שרק ישפרו את איכות האתר שאחד מהם הוא פרסום מאמרים בתשלום.

פרסום מאמרים כזה מתייחס להופעה באתרים אחרים ברחבי הרשת, ורצוי שיהיו כמה שיותר גדולים ומבוססים. בדרך הזו ניתן להשיג כמה דברים חשובים – גם חשיפה גבוהה יותר כלפי הגולשים שמשתמשים באותו אתר גדול ונתקלים במאמר שפרסמנו, וגם קבלת קישור נכנס מהאתר הסמכותי שמוביל לאתר שלנו שהרי זוהי מעין אסמכתא לגוגל שהאתר שלנו מהימן ומבוסס בתחומו.

כדאי גם להתייעץ עם מקדם אתרים לפני שהולכים על מהלך כזה על מנת לתכנן את זה נכון ולוודא שזה יהיה אפקטיבי (עד כמה שאפשר). איך בוחרים מקדם אתרים? טיפים שימושיים אפשר למצוא כאן.

כללים חשובים לכתיבת תוכן איכותי

מכיוון שמדובר בפרסום מאמר שמופיע באתר מרכזי וגדול, האינטרס של אותו אתר (חוץ מהרווח הכספי) הוא לפרסם מאמר איכותי ככל האפשר. מכיוון שאותו אתר רוצה לשמור על הרמה הגבוהה של התוכן והמאמרים המופיעים בו, יש צורך להקפיד על כתיבת תוכן מקצועית ואיכותית שכמובן רלוונטית לתחום בו האתר שלנו עוסק.

לכן חשוב להקפיד על כמה כללים של כתיבה נכונה כמו מבנה בסיסי והיררכי של המאמר, עם כותרות וחלוקה שווה לפסקאות, הקפדה על הגהה נכונה וללא שגיאות כתיב ועוד. נוסף על מבנה המאמר ברמה המקצועית, יש צורך גם לכתוב תוכן מעניין וכמה שיותר מושך עבור הקוראים. מאמר "משעמם" שעוסק בעיקר במידע אינפורמטיבי יהיה פחות אטרקטיבי עבור הקוראים השונים, וכמובן עבור האתר שמפרסם את המאמר אצלו.

עניין נוסף וחשוב לא פחות, הוא הנושא של שמירה על זכויות יוצרים. כמו כל טקסט ותוכן שמופיע ברשת ואסור שיהיה בעל תוכן משוכפל או מועתק ממקור אחר, כך גם בנוגע לתוכן שמפורסם במאמר בתשלום באתר האורח. התוכן חייב להיות מקורי וכך גם בנוגע למדיה והתמונות המלוות את אותו מאמר.

היכן מומלץ לפרסם את המאמרים

לאחר שנגענו בנושא הכתיבה הנכונה ואיכותית של המאמר שיופיע באתר האורח, נשאלת השאלה – אילו אתרים אורחים מומלצים ביותר לפרסום אותם מאמרים בתשלום? אם כבר החלטנו להשקיע כסף בפרסום האתר שלנו, כמובן שנרצה להופיע באתרים כמה שיותר גדולים ומוכרים ברחבי הרשת.

ההמלצה היא לפרסם את המאמרים באתרים כמה שיותר איכותיים שאליהם מגיעים כמה שיותר גולשים, כמו אתרי חדשות, אתרי מגזינים בתחומים שונים ואפילו אתרי מקומונים של ערים שונות. ממש כמו שבעבר הלא רחוק עסקים רבים שילמו כסף כדי לקבל שטח פרסומי בעיתונים שונים, כך כיום בעידן האינטרנט זוהי הדרך הטובה ביותר לפרסם את העסק/האתר שלנו.

תוצאות איכותיות עולות כסף

הפרסום של אותם מאמרים באתרים גדולים ומוכרים מצריך לפתוח את הכיס, ולשלם עבור הפרסום באתרים אלו. המחירים משתנים ואינם קבועים כלל, ולרוב תלויים בסוג האתר והפופולריות שלו. כמובן שאתרים גדולים ומוכרים יותר כמו וואלה או YNET יהיו כרוכים בעלויות גבוהות יותר, לעומת פרסום באתרים נישתיים יותר כמו מקומונים.

לכן לפני שהנכם פונים אל האתרים השונים כדי לפרסם אצלם את המאמרים, וכך להשיג חשיפה וקישורים נכנסים לאתר, שקלו היכן כדאי לכם לפרסם את המאמרים מבחינה כלכלית והאם ההשקעה תשיג לכם תוצאות בטווח הרחוק.



דניאל זריהן
עושה קידום אתרים בגוגל (ורק את זה) כבר מעל 10 שנים.

 

כתבות נוספות

 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים