מגזין הומלס

image: Pexels

image: Pexels

איך לגרום לאווירה טובה במשרד?

למנהלי משאבי אנוש יש כמה רעיונות ממש טובים.

האקדמית תל אביב-יפו 03/02/2020
נדל"ן מסחרי

אתם מגיעים למשרד ומרגישים לעיתים שקיימת תחושה של שחיקה, תחרותיות ולפעמים גם של עוינות? רגשות אלה נפוצים במיוחד בארגונים שבהם העובדים נשארים באותה המשרה במשך שנים רבות, עובדים שעות ארוכות או צריכים לעמוד מול לחץ של משימות יום יומיות. מה אפשר לעשות? במסגרת לימודי משאבי אנוש לומדים את מה שנקרא ״תאוריות ההנעה״ המסייעות ליצירת שינוי באווירה במשרד באמצעות מספר פעולות פשוטות. אספנו אותן עבורכם.

צרו קבוצה מגובשת באמצעות פעילויות מחוץ למשרד

ימי גיבוש אינם נחלתם של תנועות הנוער בלבד. מקומות עבודה רבים מגלים כי כאשר העובדים רואים זה את זה מחוץ לשעות העבודה ומבצעים משימות כיפיות כמו חפש את המטמון, ספורט אתגרי או אפילו פיקניק הם מתחילים לפתח קשרי חברות. קשרים אלה הופכים את המשרד למקום שנעים יותר לעבוד בו. כמו כן ההשקעה של המעסיק בתכנון יום הגיבוש מתקבלת בקרב העובדים כתחושת מחויבות מצד הבוס ובתמורה הם מעניקים מעצמם חזרה. לכן, חשוב לנסות ולדאוג מראש לתקציב שנתי הכולל פעילויות גיבוש, בהתאם ליכולת הפיננסית של החברה.

בדקו אילו בונוסים נוספים תוכלו להעניק לעובדים

מחקרים מראים כי עובדים מרוצים יראו את מטרות הארגון כיעד אישי שלהם וכתוצאה מכך יהיו יותר יעילים ויצרניים. לכן, כל תוספת שאתם יכולים להעניק אינה מתורגמת לפגיעה בשורת הרווח אלא עשויה דווקא להגדילה. אם תבחנו את הדרך בה חברות הייטק יוצרות אווירה נעימה במשרד, תגלו כי ארוחות במסעדות או קפטריה מוסדרת (בארגונים עם הרבה אנשים) יכולה לעשות את ההבדל ולהפוך את היום של העובד לקל יותר. חלק מהעובדים ישמחו לעבוד קשה יותר אם ידעו שהם מוערכים ומתוגמלים בהתאם.

קבלו החלטות ביחד עם העובדים שלכם

מנהלי משאבי האנוש בסניף הסיני שמייצר את עוגיות "אוראו" גילו עובדה מעניינת. העובדים שלהם ידעו מראש אילו מוצרים יצליחו בליין המוצרים החדש ואילו מוצרים ינחלו כישלון חרוץ. אך, למרבה הצער, הם לא שיתפו זאת עם הצוות הניהולי כי לא חשו שיש ערך לדעתם. מנהלת משאבי האנוש האמריקאית הבינה שצריך להתחיל שינוי במקום.

היא העבירה את ישיבות הצוות לשפה הסינית במקום השפה האנגלית ובקשה מהעובדים להיות מעורבים יותר ולחוות את דעתם. כך גילתה החברה כי יש סיכוי טוב יותר לאחד המוצרים המבוקשים של החברה בסין – עוגיות ה"אוראו" בטעם של תה ירוק. כאשר עובדים מגלים כי הדעה שלהם חשובה והצוות הניהולי מעליהם לא רק מהנהן וחוזר על הדברים שאמרו, אלא באמת מבצע שינויים בהתאם לפידבקים שקיבל, האווירה במשרדים היא של צוות הפועל למען מטרה משותפת.

חלל פתוח (אופן ספייס) ושינוי העיצוב של המשרדים

נסכם בדרך נוספת לשנות את האווירה במשרד והיא באמצעות שינוי הדרך בה בנוי החלל. לפעמים שינוי מחדרים בודדים לחלל פתוח יכול להוות הבדל משמעותי בשל הקירבה החברתית. נסו לדבר עם העובדים ולגלות איך הם היו רוצים לראות את המשרד בעתיד ומה היה עוזר להם לחוש נוח יותר בעבודה?



האקדמית תל אביב-יפו
מתגאה בכ-15 אלף בוגרים המחזיקים בעמדות מפתח במגזר הציבורי, בעולם העסקי ובחברה האזרחית. הלימודים באקדמית מקנים יתרון וקרש קפיצה לחיים המקצועיים.

 

כתבות נוספות


פותחים משרד חדש? הנה 5 טיפים חשובים
עיצוב המשרד הוא חלק בלתי נפרד מתהליך גיבוש הזהות העסקית שלך עבור העובדים והלקוחות שלך. אספנו עבורך חמישה טיפים ונקודות למחשבה שיעזרו לך להבין יותר טוב מה נדרש מהחלל בו מוקם המשרד החדש וכיצד למקסם את הפוטנציאל הטמון בו ולרתום אותו לטובת העסק שלך.



מה קורה בבית מעריב?
★פרוייקט מיוחד★ השיפוץ, השימור, הרכבת הקלה, 200 מיליון איש בשנה ואיך זה שיש משרדים כל כך יפים בבניין כל כך מוזנח? ראיון מרתק על שוק המשרדים המטורף בתל אביב וכמה עצות ששוות זהב.



איך לבחור עורך דין מקרקעין
בשעה טובה ומוצלחת הגעתם לבצע את אחת העסקאות החשובות בחייכם, רכישת הדירה. אל כל ההוצאות והבירוקרטיות מצטרפת הוצאה חשובה מאוד, שאנשים רבים לא מבינים או לא יודעים את חשיבותה, שכירת שירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי ובעל ניסיון. מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים עורך דין מקרקעין ואיך נדע לבחור עורך דין מקצועי...


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה