מגזין הומלס / זירת המומחים

בעלי סוכנות נדל"ן? הכירו את אפיקי השיווק המובילים

בעלי סוכנות נדל"ן? הכירו את אפיקי השיווק המובילים

אם נפשוט מתוך תחום הנדל"ן את התיאורים היוקרתיים והמושגים שאינם נהירים לכול, הרי שמדובר לא אחרת בענף מכירות. ואם חשבנו שבמכירות רגילות האתגר אל מול התנגדויות הלקוח הוא גדול, הרי שבתחום בו כל קנייה או מכירה טומנות בחובן מאות אלפי אם לא מיליוני שקלים – הדרך היא קשה ורוויית מהמורות ומכשולים.

עופר אטלס -קידום אתרים 06/04/2020

 

אפשר לבחור בדרך הקלאסית והמוכרת של מציאת נכסים המועמדים למכירה, פניה ישירה לבעלי דירות, בתים פרטיים או נכסי נדל"ן אחרים ועריכת אינספור שכנועים אל מול קונים או מוכרים פוטנציאליים, או שאפשר לבחור בשיטה קצת אחרת שעליה נתעכב מיד במאמר שלפניכם.

שיווק – הרבה מעבר להגעה אל הלקוח הפוטנציאלי

נכון יהיה לומר שמטרת השיווק היא בראש ובראשונה להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולהגדיל את העסקים. ועם זאת, מוטב שנתעכב רגע על פרט חשוב נוסף והוא נושא המיתוג.

חשבו רגע בראשכם על סוכנות נדל"ן מוכרת עם סניפים בכל רחבי הארץ, ועכשיו חשבו על סוכנות שמעולם לא שמעתם עליה, וספק אם חבריכם יגידו אחרת – עם מי תרגישו בנוח לגשת לעסקה? התשובה היא ברורה, וזהו גם הקו המנחה שסוכנויות נדל"ן צריכות ללכת על-פיו. סמכות גבוהה יותר משמעותה מכירות רבות יותר.

אפיקי השיווק המומלצים

תוכן ממומן? קידום האתר? ואם כן, אז בצורה ממומנת? או אולי בהופעה טבעית? ברשתות החברתיות? בשיווק כמו שבשיווק, התשובה היא הרבה מעבר לכן, לא ולמה לא.

קידום אתרים

מיתוג הוא בסופו של יום שורה של פעולות שדרכן אנחנו מתברגים עם העסק שלנו בתודעת הציבור. וודאי שאם תראו סמל משקאות קלים מוכרים על משקה חדש שיצא לשוק, אתם תרגישו הרבה יותר בנוח לרכוש אותם, מאשר כאלו שזה עתה נכנסו לשוק.

אז כיצד כל זה מתקדם לנו לקידום אתרים? ככל שגולשים יחפשו דירות להשקעה, מכירה או קנייה ויראו את השם של העסק שלכם פעם אחר פעם, כך אט-אט, סוכנות הנדל"ן שלכם תשתרש בתודעת הגולשים.

לשם כך מוטב להשקיע בשני אפיקים מרכזיים:

  • קידום אורגני – משמעותו של קידום אתרים אורגני בגוגל היא שהאתר יוצג בביטויים שרלוונטיים לעסק באופן טבעי. כלומר ללא כל צורך לשלם למערכת פרסום ממומנת מטעם מנוע חיפוש דוגמת גוגל ואחרים.
  • קידום ממומן – למרבה הצער, עד שמופיעים בצורה "טבעית" בתוצאות החיפוש, מדובר בעבודה שלוקחת זמן, הרבה זמן. לכן מומלץ בעיקר בהתחלה, להשקיע בקידום ממומן ולהופיע עבור גולשים בחיפושים רלוונטיים.

לשאלתכם במה מומלץ להשקיע יותר, הכול שאלה של גב כלכלי נוכחי. באם מדובר בעסק חדש שאין לו כול הכנסה עסקית, הרי שהשקעה בקידום אורגני יכולה להתברר כמאתגרת למדי. הקידום לוקח זמן והסוכנות חודש אחר חודש, עוד טרם קוצרת את הפירות.

לכן פעלו על-פי הקו המנחה הבא: יש גב כלכלי: אפשר ואף מומלץ להשקיע בשני האפיקים. אין גב כלכלי נוכחי: השקיעו רק בממומן ולאחר שתסגרו עסקאות באופן רציף, תוכלו להתחיל ולהשתמש בכסף הנזיל כדי להשקיע גם בקידום הטבעי.

קידום ברשתות החברתיות

פעולה שנייה וחשובה לא פחות היא שיווק סוכנות הנדל"ן באמצעות הרשתות החברתיות.

לפני שנמשיך מוטב שנתעכב לרגע על ההבדלים האסטרטגיים שקיימים בין קידום במנועי החיפוש לבין קידום ברשתות חברתיות:

  • מענה על צורך – קידום בגוגל עונה על צורך מידי של גולש. אנחנו עכשיו מחפשים אחר מנעולן כדי שיפרוץ את הדלת, אנחנו עכשיו מחפשים אחר נכס להשקעה בנדל"ן.
  • מידע "דרך אגבי" – קידום בפייסבוק הוא פרסום מידע שרלוונטי לגולש, אך כזה שמופיע לו בכדרך אגב. כלומר אנחנו גוללים בפיד של הפייסבוק ולפתע רואים הצעה משתלמת להשקעה במגרש. לא חיפשנו, אך בהחלט נמצא בכך עניין.

על-פי ההיגיון שנאמר לעיל, חשוב לגשת לתחום השיווק ברשתות החברתיות כשאנחנו עם שתי רגליים על הקרקע וממוקדים במסרים. אין מדובר פה במיתוג, כי אם בהופעה רק לקהלים שעשויים למצוא עזר בתוכן שלנו.

דוגמאות לתוכן "דרך אגבי" שיכול להופיע ברשתות חברתיות: נכס להשקעה משתלמת, דירות בשכונה חדשה שפונה לזוגות צעירים וכיוצא בזה.

תוכן ממומן

המתעניינים בתחום הנדל"ן תמיד יחפשו אחר מידע חדש, שכן אף אדם בר דעת לא מבצע עסקאות נדל"ן אלא לאחר שעשה את שיעורי הבית שלו.

לכן, אחת מדרכי השיווק המומלצות לסוכנויות נדל"ן עוברת בפרסום תכנים ממומנים. מערכות כמו טאבולה עושות עבודה מצוינת והן יפרסמו את הכתבה הממומנת שלכם באתרים סמכותיים וחזקים דוגמת מאקו, וואלה ומדיות חדשותיות נוספות.

עם זאת חשוב להשתמש בכלי זה בחוכמה, ולהקפיד לספק לקוראים תוכן שמטרתו לחדש ולא לחזק את מה שכבר יודעים.

דוגמאות לכך ניתן למצוא במאמרים כמו: "מחירי הדירות בשכונה הזו שוברים את השוק!", או "הפרט שהקבלנים לא היו רוצים שאתם הדיירים תדעו". ככל שהתוכן פיקנטי, אך גם כזה שמעניק ערך מוסף, כך הוא סמכותי יותר ומוכר יותר.

בשורה התחתונה

כסוכנות נדל"ן עליכם להפעיל על הלקוחות טקטיקות מכירה שונות. למרבה הצער, כאשר מדובר בסכומים כה גבוהים, הרי שהלקוחות הפוטנציאליים הם חשדניים ואפילו חשדניים מאוד.

לכן, אם מדובר בסוכנות נדל"ן בתחילת דרכה, מומלץ לנסות ולנצל את התקציב הפרסומי לאפיק הקידום האורגני, ולאחד מבין האפיקים הממומנים.

זכרו תמיד ששיווק העסק הוא לא רק הגברת המכירות כאן ועכשיו, אלא תהליך שבו אתם ממתגים את עצמכם, ואט אט בונים את הסמכות והאמינות אל מול הלקוחות העתידיים.

 



עופר אטלס -קידום אתרים, עופר אטלס
מקדם אתרים SEO ומנהל קמפיינים ממומנים ב-Google וב-Facebook / Instagram.

 

כתבות נוספות


מערכת לניהול עסק
כיצד מערכת לניהול עסק יכולה לעזור לעסקים קטנים ובינוניים? ניהול כל המידע, יצירת שירות אפקטיבי יותר ללקוח, חסכון ויעילות.



איך לבחור יועץ עסקי מקצועי?
בהעדר פיקוח על שוק הייעוץ העסקי בישראל, איך אפשר לדעת מיהו יועץ עסקי מקצועי שיוכל לסייע לעסק שלכם לצמוח באמת?



אתרי נדל״ן: טיפים לקידום בגוגל!
התחרות על קידום אתרי נדל״ן בגוגל היא קשה והשחקנים מקצוענים. מה בכל זאת ניתן לעשות ואיך?



3 פרמטרים מרכזיים לטיפול במערכת החשמל הביתית
ואיך לבחור את איש המקצוע המתאים עבור המשימה?


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle