מגזין הומלס / Lifestyle

טיפים לחיזוק המערכת החיסונית

טיפים לחיזוק המערכת החיסונית

המערכת החיסונית בגוף היא שם כללי למגוון מנגנונים הקשורים זה לזה, תלויים זה בזה ואף מתקשרים זה עם זה. המערכת החיסונית פועלת כל הזמן, לילה ויום, ובהתאם היא זקוקה לתחזוק מתמיד על ידינו הכולל דאגה הן לגורמים המשפיעים עליה ישירות והן לגורמים המשפיעים עליה באופן עקיף. אז מה אנו יכולים לעשות כדי לעזור למערכת הכל כך חיונית עבורנו?

22/04/2020

הכירו את עצמכם טוב יותר – בהנחה שהמערכת החיסונית של רובנו יודעת לעבוד היטב בעצמה, מה שיותר לנו לעשות הוא בד"כ לא להפריע, להקשות וליצור לה מכשולים בדרך. לכן, הטיפ הראשון שלנו אליכם, בייחוד לתקופת הקורונה שסיפקה לנו, גם בלי שרצינו, המון זמן פנוי (סליחה מכל ההורים העסוקים שאצלם המצב הפוך) היא להכיר את עצמכם טוב יותר, מבחינה פיזית ונפשית הנה כמה שאלות להתחיל איתן:

- מה גורם לנו לעייפות הרבה ביותר?

- איזו שעה ביום היא הכי קריטית עבורנו?

- האם יש תופעות בריאותיות קלות שעד כה הזנחנו (החל מעור יבש ועד לכאבי ראש בזמנים מסוימים)?

- האם יש נטיות גנטיות שכדאי לנו לקחת בחשבון (למשל, במשפחה שבה ידוע שיש נטייה להופעת כולסטרול גבוה מגיל מסוים)?

כל התופעות הללו יכולות להעיד על חוסר איזון, גם אם ברמה נמוכה, שמשפיע בתורו על המערכת החיסונית.

הימנעו מסטרס – אם מישהו  אי פעם יערוך תחרות בין התופעות המדאיגות בעולם המערבי, לצד ההשמנה, אורך החיים היושבני וכד’, אין ספק שהסטרס יתפוס מקום של כבוד. הסטרס הוא בגדול לחץ, אולם ברמה הפיזית יותר, מדובר על מצב בו הגוף בד"כ מפריש חומרים שונים כדי להתמודד עם איום פוטנציאלי. אותם חומרים יכולים להגביר את קצב פעימות הלב או להזרים דם רב יותר למוח ועוד, ואף לגרום לכך שאנרגיה נחוצה נמנעת ממערכות חיוניות אחרות. היות והמערכת החיסונית שלנו זקוקה לגוף מאוזן ואף פועלת כדי לשמור על איזון זה, הימנעות מסטרס יכולה לסייע לה רבות.

שימרו על העור – כשחושבים על מערכת החיסון, לרוב חושבים על נוגדנים, הורמונים וכד’, אולם רבים אינם מודעים לעובדה שהעור שלנו ולמעשה, השכבה העליונה של כל גופנו היא חלק בלתי נפרד וחיוני למערכת החיסון. לכן, עור סדוק, עיניים יבשות ושאר "פגמים" קטנים בגבול ההגנה הזה יכול להחליש את המערכת החיסונית. לכן, שמרו על העור שלכם, טפחו אותו עם צריך, דאגו כמובן לשתות מים, למרוח קרם לחות ועוד.

אורח חיים בריא- מומחי חברת הרבלייף מציינים מספר צעדים חשובים לשמירה על אורח חיים בריא, בניהם ארוחת בוקר עשירה ואיכותית, שתייה מרובה של מים, הקפדה על שילוב כמה שיותר פירות וירקות בתזונה היומית שלכם לאורך כל היום וכמובן – פעילות גופנית. כל אלו מסייעים לתחושת עוררות, עירנות, מצב רוח טוב ותורמים רבות למערכת החיסון המשמשת כ"כיפת ברזל" לבריאותכם.




 

כתבות נוספות


סימנים של החזרה לשגרה
באופן מאוד סימבולי, ככל שהשמש יוצאת והימים מתבהרים, כך גם העננה החשוכה של משבר הקורונה הולכת ומתפזרת. ימי המשבר המורכבים הולכים ומפנים את מקומם לחזרה הדרגתית ובטוחה אל השגרה. לאחר ההגבלות הרבות שהוטלו על עסקים, מוסדות לימודיים ואזרחים מן השורה בכלל, החיים שבים אל מסלולם צעד אחר צעד, על אף כל החששות....



טרנדים מובילים בעיצוב הבית 2020
השנה החולפת נתנה משמעות חדשה לעיצוב הבית, שהפך למקום שבו אנחנו מבלים את רוב שעות היום, עובדים, לומדים, מבשלים ומבלים עם המשפחה. בזכות עיצוב פנים מלא בסטייל בעזרת הטרנדים המובילים ל2020, אפשר להישאר בבית בכיף.



מה צריך לדעת כשמזמינים יאכטה להשכרה?
לא חייבים לקנות יאכטה, אפשר להשכיר אחת וליהנות מבילוי יוצא דופן. מעבר לפאן ולסטייל, התעכבנו על כמה דברים שכדאי לברר לפני שמפליגים.



כמה רעיונות לפעילות עם הילדים בשבת וחופשות
השאלה מה עושים היום עם הילדים עולה כמעט בכל בית עם ילדים, מדי שבת ומדי יום חופשה. הפתרון הראשוני ליצירת ימי בילוי חווייתיים עם הילדים הוא להקדים את השאלה ולו ביום אחד ולתכנן מה עושים מחר עם הילדים. התכנון יאפשר חיזוי בהתאם למזג האוויר, בחינת אפשרויות בילוי, קבלת החלטה על אופי הבילוי ועדכון מול האתרי...


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle