מגזין הומלס / Lifestyle

טיפים לחיזוק המערכת החיסונית

טיפים לחיזוק המערכת החיסונית

המערכת החיסונית בגוף היא שם כללי למגוון מנגנונים הקשורים זה לזה, תלויים זה בזה ואף מתקשרים זה עם זה. המערכת החיסונית פועלת כל הזמן, לילה ויום, ובהתאם היא זקוקה לתחזוק מתמיד על ידינו הכולל דאגה הן לגורמים המשפיעים עליה ישירות והן לגורמים המשפיעים עליה באופן עקיף. אז מה אנו יכולים לעשות כדי לעזור למערכת הכל כך חיונית עבורנו?

22/04/2020

הכירו את עצמכם טוב יותר – בהנחה שהמערכת החיסונית של רובנו יודעת לעבוד היטב בעצמה, מה שיותר לנו לעשות הוא בד"כ לא להפריע, להקשות וליצור לה מכשולים בדרך. לכן, הטיפ הראשון שלנו אליכם, בייחוד לתקופת הקורונה שסיפקה לנו, גם בלי שרצינו, המון זמן פנוי (סליחה מכל ההורים העסוקים שאצלם המצב הפוך) היא להכיר את עצמכם טוב יותר, מבחינה פיזית ונפשית הנה כמה שאלות להתחיל איתן:

- מה גורם לנו לעייפות הרבה ביותר?

- איזו שעה ביום היא הכי קריטית עבורנו?

- האם יש תופעות בריאותיות קלות שעד כה הזנחנו (החל מעור יבש ועד לכאבי ראש בזמנים מסוימים)?

- האם יש נטיות גנטיות שכדאי לנו לקחת בחשבון (למשל, במשפחה שבה ידוע שיש נטייה להופעת כולסטרול גבוה מגיל מסוים)?

כל התופעות הללו יכולות להעיד על חוסר איזון, גם אם ברמה נמוכה, שמשפיע בתורו על המערכת החיסונית.

הימנעו מסטרס – אם מישהו  אי פעם יערוך תחרות בין התופעות המדאיגות בעולם המערבי, לצד ההשמנה, אורך החיים היושבני וכד’, אין ספק שהסטרס יתפוס מקום של כבוד. הסטרס הוא בגדול לחץ, אולם ברמה הפיזית יותר, מדובר על מצב בו הגוף בד"כ מפריש חומרים שונים כדי להתמודד עם איום פוטנציאלי. אותם חומרים יכולים להגביר את קצב פעימות הלב או להזרים דם רב יותר למוח ועוד, ואף לגרום לכך שאנרגיה נחוצה נמנעת ממערכות חיוניות אחרות. היות והמערכת החיסונית שלנו זקוקה לגוף מאוזן ואף פועלת כדי לשמור על איזון זה, הימנעות מסטרס יכולה לסייע לה רבות.

שימרו על העור – כשחושבים על מערכת החיסון, לרוב חושבים על נוגדנים, הורמונים וכד’, אולם רבים אינם מודעים לעובדה שהעור שלנו ולמעשה, השכבה העליונה של כל גופנו היא חלק בלתי נפרד וחיוני למערכת החיסון. לכן, עור סדוק, עיניים יבשות ושאר "פגמים" קטנים בגבול ההגנה הזה יכול להחליש את המערכת החיסונית. לכן, שמרו על העור שלכם, טפחו אותו עם צריך, דאגו כמובן לשתות מים, למרוח קרם לחות ועוד.

אורח חיים בריא- מומחי חברת הרבלייף מציינים מספר צעדים חשובים לשמירה על אורח חיים בריא, בניהם ארוחת בוקר עשירה ואיכותית, שתייה מרובה של מים, הקפדה על שילוב כמה שיותר פירות וירקות בתזונה היומית שלכם לאורך כל היום וכמובן – פעילות גופנית. כל אלו מסייעים לתחושת עוררות, עירנות, מצב רוח טוב ותורמים רבות למערכת החיסון המשמשת כ"כיפת ברזל" לבריאותכם.




 

כתבות נוספות


חזרה לשגרת הלימודים: איך תתמודדו עם חרדת מבחנים?
תקופת הבחינות בפתח ועמה עולה זמנית רמת החרדה מבחינות של התלמידים. ילדים בבית ספר היסודי, תיכוניסטים וסטודנטים רבים חוששים ממבחנים ויש מי שסובלים מחרדה ממשית הבאה לידי ביטוי גם בתחושות פיזיות לא נעימות דוגמת כאבי ראש ובטן, צמרמורות, בחילות. אפילו מי שלמדו היטב ויודעים פרפקט את החומר הנלמד עשויים להגי...



איך להתלבש לעבודה ב-2020
לבוש במקום העבודה עלול להיות נושא רגיש. קיימים מקומות שמנהיגים קוד לבוש קפדני ויש המאפשרים לבוש יומיומי. באנגלית יש לזה ביטוי קליל ""casual Monday, כי בדיוק עבר הסופשבוע ולאנשים קצת קשה עוד לחזור לחליפה ועניבה.



קינוחים קלסיים לראש־השנה
החופש הגדול כבר כאן, ימי הקיץ החמים, הים, הבריכה ושלל האטרקציות של הקיץ. עם תחילתו של החופש הגדול אנו יודעים שבעוד זמן כה קצר יגיעו גם חגי תשרי ועימם ראש־השנה. פתאום המחשבות שלכם נודדות לעבר החג הנפלא הזה. המאכלים השונים, רשימת האורחים, האם אתם מארחים או מתארחים השנה?



מה כל כך מיוחד באירוע בוטיק?
עד לפני מספר שנים, רוב האירועים אותם היינו מפיקים היו גדולים, עם כמות גדולה של מוזמנים. אירועים של מאות, לפעמים אפילו אלפי משתתפים. עם הזמן המושג הצרפתי ”בוטיק“ נכנס לישראל ותפס תאוצה בתחומים רבים כמו תחום האופנה, המסעדות, העיצוב וגם האירועים.


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle