מגזין הומלס / זירת המומחים

קידום אורגני לעסק.    קרדיט: Depositphotos

קידום אורגני לעסק. קרדיט: Depositphotos

קידום אורגני לעסק – מהי אופטימיזציה לאתר ומדוע היא חשובה כל כך?

קידום בגוגל של אתר האינטרנט שלנו הופך למשימה יותר ויותר מאתגרת ככל שרמת התחרות ברשת עולה, ושאר בעלי האתרים למיניהם שואפים בדיוק באותה מידה להגיע לראש תוצאות החיפוש. על מנת להישאר תחרותיים נדרש קידום אתרים אורגני מקצועי, וביצוע אופטימיזציה לאתר מהווה חלק מרכזי בתחום זה. מה מהותו של תהליך זה ומדוע הוא חשוב כל כך?

תמי לב - קידום אתרים 15/06/2020

ביצוע אופטימיזציה לאתר אינטרנט, כשמו כן הוא, הוא תהליך במסגרתו אנו שואפים לשנות ולעדכן את האתר שלנו כך שיהיה אופטימאלי מבחינת פרמטרים שונים אשר יסייעו בקידומו בגוגל. מובן שאופטימאליות זו צריכה לבוא לכדי ביטוי גם בחוויית הגלישה שאנו מציעים למבקרים באתר, אך בנוסף יש לוודא כי גם האופן בו תופס אלגוריתם החיפוש של גוגל את האתר שלנו הוא "אופטימאלי". מאחר ומדובר באלגוריתמים אוטומאטיים ו"עיוורים" במובן מסוים, עלינו להתאים את האתר כך שיבינו טוב יותר את רמתו ואיכותו ויידעו לקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש בהקדם. לא ניתן להפריז בחשיבות של אופטימיזציה לאתר במסגרת קידום אורגני מפני שללא אופטימיזציה הסיכויים שלנו להישאר תחרותיים ולהצליח לקדם את האתר בהצלחה הם נמוכים ביותר.

מה כוללת, אם כן, אופטימיזציה לאתר במסגרת קידום אתרים אורגני? להלן כמה שלבים ופעולות עיקריות:

להתחיל מנקודה נוחה – פעולות מקדימות לאופטימיזציה לאתר

את תהליך האופטימיזציה נשאף להתחיל עוד לפני שהאתר עולה לאוויר בכלל, בעיקר בבחירה נבונה של דומיין ובביצוע מחקר מעמיק של מילות מפתח.

בכל הנוגע לכתובת הדומיין כדאי לוודא כי בוחרים כתובת אשר אינה בעלת היסטוריית ענישה מצד גוגל (חשוב לבדוק זאת מבעוד מועד!), אחרת יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקדם דומיין זה בצורה יעילה.

מחקר מילות המפתח הרלבנטיות עבור האתר שלנו יכתיב במידה רבה את האופן בו האתר יקודם, ובמובנים מסוימים אף יכריע בהחלטות מסוימות במהלך הקמת האתר ועיצובו, כך שחשוב לדאוג גם לכך מבעוד מועד ולפני שמתחילים בתהליך הקידום ה"רשמי" עצמו, על מנת שנוכל להתחיל מנקודה נוחה ומעמדת יתרון

קביעת מבנה האתר באוריינטציה של קידום אורגני

גם בכל הנוגע למבנה האתר עצמו, האופן בו הוא יהיה בנוי, הדפים שיופיעו בו ומיקומם וכו' – כדאי להתחשב בשיקולי קידום אורגני כבר בשלב הבנייה.

למשל, כדאי לדאוג להגדרת היררכיה בין דפי האתר ולהגדיר אילו דפים מרכזיים וחשובים יותר ואילו צדדיים יותר. ניתן וכדאי לדאוג למפת אתר מסודרת אשר תבהיר לגולשים ולמנועי החיפוש גם יחד מה בדיוק כולל האתר וכיצד לנווט בו בקלות, ואת הדפים החשובים והמרכזיים יותר (אותם גם נרצה לקדם בהמשך הדרך) להציב בקרבה יחסית לעמוד הבית, ולא בשולי האתר.

כך נוכל להציג הן לאלגוריתמי החיפוש והן לגולשים אתר מסודר, מובן ונוח לגלישה, מה שכמובן יסייע להגביר את תעבורת הגלישה לאתר ולקדמו ביתר יעילות

התאמה לגלישה ממכשירים ניידים

כיום יותר מתמיד חשוב מאוד להקפיד להתאים את האתר שלכם לגלישה מכל סוגי המכשירים, שכן אחוז הולך וגדל מהיקף התעבורה הכללית ברשת עובר בקצב מהיר למכשירים ניידים למיניהם, דוגמת סמארטפונים וטאבלטים.

אתר אשר אינו מותאם לגלישה ממכשירים ניידים בצורה טובה יאבד הרבה מאוד גולשים פוטנציאליים ויתקשה ביותר להתקדם במעלה תוצאות החיפוש. אופטימיזציה במקרה זה תהיה, למשל, להבטיח כי האתר מתאים עצמו לכל גודל וצורה של מסך, כי מהירות הטעינה טובה גם בגלישה מסמארטפון וכו' – פעולות טכניות ברובן, אך חשובות מאין כמוהן

אופטימיזציה לתוכן

לא ניתן לדבר לעומק על קידום אתרים מבלי להזכיר את נושא התוכן, אחד התחומים החשובים ביותר בקידומו של כל אתר. ביצוע אופטימיזציה לתוכן המופיע באתר כוללת הן פעולות טכניות רבות ושונות והן התייחסות כללית מסוימת בנוגע לתוכן עצמו, כזו המקדמת תוכן איכותי ובעל ערך אמיתי, במקום תוכן ברמה ירודה אך בכמויות גדולות. במילים אחרות – תוכן איכותי המעניק לגולשים ערך מוסף יסייע לקדם את האתר בצורה טובה ועקבית הרבה יותר מאשר כמויות גדולות של תוכן גרוע.

בנוסף להקפדה כללית על תוכן איכותי ושימושי, חשוב לדאוג גם למספר נקודות טכניות חשובות הנוגעות להצגת התוכן באתר:

  • מבחינת כמות המילים, כדאי שכל עמוד תוכן יכיל לא פחות מ 300 מילים (הגבול העליון למספר המילים משתנה בהתאם לסוג העמוד והתוכן)
  • כדאי להקפיד שלא להשתמש יתר על המידה במילות וביטויי מפתח בתוך התוכן המופיע באתר ולנסות לשלבם בצורה טבעית ככל הניתן
  • רלבנטיות: חשוב שהתוכן יהיה אכן רלבנטי לגולשים ויעניק להם ערך מוסף כלשהו
  • לא להעתיק: אל תחשבו אפילו על העתקת תוכן קלה ומהירה מאתרים אחרים, מפני שגוגל יזהה זאת במהירות ויעניש אתכם קשות על כך...

כל אלו הן רק חלק מפעולות האופטימיזציה לאתר שחשוב לעשות במסגרת קידום אורגני מקצועי. בנוסף, מומלץ להיעזר כמובן באנשי מקצוע (מקדמי אתרים) לצורך קידום אתרים אפקטיבי כמה שיותר.



תמי לב - קידום אתרים

 

כתבות נוספות


מה צריך לדעת לפני שקונים גנרטור?
כמה פעמים מצאתם את עצמכם נתקעים בגלל הפסקות חשמל? ומה  צריכים לעשות כדי למנוע מהמצב הזה להטריד אתכם? התשובה היא לרכוש גנרטור שיהיה תמיד בהישג יד ויספק לכם חשמל מסביב לשעון.



6 סיטואציות נפוצות בהן קבלן ביוב ושאיבות עשוי לסייע
ישנן בעיות ביוב שממש לא יעזור להזמין עבורן אינסטלטור, מאחר והוא לא יהיה בעל הידע והציוד לטפל בהן. במקרים שכאלה רק קבלן ביוב ושאיבות יכול לעזור והנה 6 סיטואציות נפוצות בהן תהיו חייבים לפנות אליו.



עבודות האיטום שלא תוכלו לעשות בעצמכם
ריח עובש בבית? נזילה בשירותים? קיימים כיום בשוק חומרי הבניין אינספור מוצרים של "עשה זאת בעצמך" שמזמינים אותנו לטפל בבעיות איטום בבית שלנו בלי צורך להיעזר בבעל מקצוע. לפעמים זה נכון, כשמדובר בבעיות ספציפיות שלא קשה לטפל בהן. אבל לפעמים עדיף לומר לא-תודה למוצרי המדף של האיטום ולצלצל לאיש מקצוע אמין. ת...



צבע יסוד – מה זה והאם זה באמת נחוץ?
כאשר צובעים את הבית או מחדשים רהיט, השאיפה היא להשיג גימור ללא רבב ועמידות של הצבע לאורך זמן. לפריימר יש תפקיד מרכזי בהשגת המטרה, וערכו לא יסולא מפז.


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה