מגזין הומלס / זירת המומחים

סדנאות למנהלים: להיות חלק מהשורה התחתונה

סדנאות למנהלים: להיות חלק מהשורה התחתונה

ידוע שהכשרת מנהלים הוא דבר נדרש מעצם הערך שהוא מביא לארגון הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. עכשיו עולה השאלה, האם ניתן להוכיח את זה כמותית?

מגוון אינסופי של סדנאות למנהלים, למעשה מחדד את ההתפתחות המדהימה שנעשתה בתחום הזה של הכשרות מנהלים ופיתוח מנהלים ועולם הניהול בפרט החל ממיומנויות רכות ועד למתודולוגיות ניהול שהלכו והתפתחו עם השנים.

20/12/2020

לשם הבנה עמוקה יותר של התחום התייעצנו עם לירון פורת, יועצת אסטרטגית בכירה, מלווה מנהלים להצלחה ומפתחת המתודולוגיה החדשנית לפיתוח מנהלים שנקראת ZoomOut - ZoomIn

לירון מספרת שהסדנאות לשיפור מיומנויות המוכרות לכולנו בשמות "ניהול זמן", "קבלת החלטות" ועוד קיימות גם היום ברמה הבסיסית, גרעינית שלהן, אולם מה שהתחדש זה המעטפת, ההבנה איך לקשור בין הדברים כך שנוכל ליישם את התובנות טוב יותר ביום יום וגם לאורך זמן. נוסף לכך גם המימד הרגשי והסביבתי שעליו נרחיב במאמר הבא.

"אחד מהאתגרים שמלווים את עולם ההכשרות במשך השנים זו חובת ההוכחה. איך ניתן למדוד ולהוכיח באופן מובהק, מספרית, שאכן -ההכשרה הביאה לשיפור בשורה התחתונה. איך לקשור בין ההכשרה לשיפור התפוקות" לירון מוסיפה.

זה הרי ידוע שאם מנהל עובר הכשרה, ככל הנראה הוא ייצא מנהל מיומן יותר לאחר ההכשרה. אבל האם זה כך באמת ? ואולי ההכשרה לא הייתה אפקטיבית ? עד כמה המתודות והתפישה שנלמדו בהכשרה אכן הוטמעו ויושמו בהצלחה באתגרי הניהול היומיומיים של המנהל?

מה שברור ליועצים הארגוניים, מנחי הסדנאות, מובילי תוכניות ההכשרה למנהלים לא בהכרח ברור למנהלי הכספים או מנהלי היחידות שמתקצבים מכספי היחידה את כלל ההכשרות בארגון, לראייתם, כמו בכל פרויקט שנמדד ונבחן כמותית לתרומתו לשורה התחתונה כך צריך להיות גם לגבי הכשרות מנהלים.

הסנונית הראשונה בנושא, המודל להערכת אפקטיביות של תהליכי למידה, המודל של קירקפטריק פורסם כבר ב 1959 ומדבר על 4 רמות הערכה שהבסיסית שבהם מבוססת על השאלה: כיצד הלומדים חושבים או מרגישים בנוגע להדרכה? כדוגמת מרבית השאלונים שכולנו מחלקים בסוף ההכשרה על מנת לקבל פידבקים ומשוב על איכות ההדרכה ומה חשבו עליה המשתתפים.

מכאן עולות כמה שאלות.

האם משתתף שחשב שהדרכה הייתה טובה ואיכותית וסימן ציון גבוה במשוב אכן יטמיע וישנה את התנהלותו ביום יום בעבודה לאור מה שלמד ?

האם השינוי הזה יחזיק לאורך זמן או שהוא רק זמני ?

האם מתודות הניהול שנלמדו בהכשרה בהנחה ויושמו ע"י המנהל אכן השפיעו על הארגון ועל שורת הרווח ?

למעשה ניתן לומר שהביקורת על טפסי המשוב היא שהתחושה הסובייקטיבית של המנהלים בהכשרה אינה מעידה בהכרח על הבנה, הפנמה או התנהגות בפועל ב"שטח".

האתגרים הללו מביאים אותנו היישר אל הרמה ה 4 במודל קירקפטריק והיא "רמת התוצאות".

לירון פורת מוסיפה ואומרת "חברות שמאמצות את הרמה הרביעית של קירקפטריק ניתן לומר עליהן שהן בהחלט פורצות דרך שכן גם כיום, שנים אחרי שהמודל פורסם מעט מאוד חברות מוכנות להשקיע בתהליך מדידת אפקטיביות של הכשרות מנהלים ולהסתכל למציאות בעיניים" בנוסף גם ניתן לומר שמדידה שכזו אינה רק מאתגרת את הארגון אלא גם מהווה אתגר מאוד משמעותי עבור המרצים והמדריכים בהכשרות המנהלים שכן הפעם זה לא יספק להביא ציטוט של מנהל שאומר "הייתה הכשרה מעולה, למדתי המון" אלא חובת ההוכחה אל מול המדריכים תהיה בשורת התוצאה של החברה (בהנחה והוגדר תהליך מדידה מסודר לפני ואחרי).

וכאן זה לא נגמר. תוספת למודל קירקפטריק מוסיף פיליפס עם השכבה החמישית ה ROI, ויש כמובן מודלים עצמאים נוספים של מומחים ויועצים נוספים לתחום כמו "שיטת סיפורי ההצלחה", "CIPP" ועוד.

בשורה התחתונה, השורה התחתונה קובעת ועד שלא נשכיל לקשור את הדרכות וסדנאות ההכשרה לעובדים ולמנהלים לתפוקות ולתוצאות, תמיד נרגיש כעוד סעיף בהוצאות. הגיע הזמן שזה ישתנה, מוסיפה לירון בחצי חיוך.




 

כתבות נוספות


מערכת סולארית לעסק קטן
בעלי עסקים קטנים בכל רחבי העולם מחפשים כל הזמן אחר דרכים נוספות לייצר הכנסה. אבל מלבד הכנסה אקטיבית שאותה משיגים באמצעות הרחבת הפעילות העסקית, יש גם הכנסה פאסיבית. ספציפית עם הכנסה פאסיבית, אחד הפתרונות שעל הפרק הוא התקנה של מערכת סולארית.



עשרת הדיברות של קידום אתרים ב2021
אם יש משהו שלימדה אותנו שנת 2020, הוא העובדה שלנוכחות דיגיטלית ברשת יש חשיבות עצומה ליכולת ההמשכיות העסקית של בתי עסק, ולאפשרות שלהם לייצר תהליך צמיחה. לא מעט עסקים קראו נכון את המפה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה, והשקיעו משאבים משמעותיים בהעברת עיקר הפעילות של העסק לזירה הדיגיטלית.



הובלת מקררים ותכולת דירות עניין של מיומנות
הובלת מקררים הינה עבודה מקצועית שדורשת מיומנות.  זו לא מיומנות שרוכשים בהתכתבות גם לא בלימודי זום -  אלא תוך כדי עבודה בפועל. אפשר מטבע הדברים ללמוד לשאת מקררים קטנים יותר או נפחיים פחות וככל שמפתחים מיומנויות בנשיאת מקררים קטנים אפשר לשאת מקררים כבדים יותר. במאמר זה נחקור במקצת את ענין הובלת המקררי...



הדרך המקצועית להשלים את השיפוץ – ניקיון לאחר שיפוץ
השלב האחרון בכל שיפוץ של דירה או בית, כמו גם במקרה של בית/דירה חדשים אותם מוסר הקבלן לבעלים, צריך להיות ניקיון מקצועי ויסודי. למעשה, ניקיון לאחר שיפוץ אינו ניקיון דירה רגיל או סטנדרטי – לרוב מדובר במצב המצריך ניקיון מסוג שונה, יסודי ומאתגר יותר מבחינות שונות. מה חשיבותו של ניקיון ייעודי מסוג זה, מה ...


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle