מגזין הומלס / זירת המומחים

עשרת הדיברות של קידום אתרים ב2021

עשרת הדיברות של קידום אתרים ב2021

אם יש משהו שלימדה אותנו שנת 2020, הוא העובדה שלנוכחות דיגיטלית ברשת יש חשיבות עצומה ליכולת ההמשכיות העסקית של בתי עסק, ולאפשרות שלהם לייצר תהליך צמיחה. לא מעט עסקים קראו נכון את המפה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה, והשקיעו משאבים משמעותיים בהעברת עיקר הפעילות של העסק לזירה הדיגיטלית.

עשאהל דרייר 21/12/2020

 

אחד מערוצי השיווק העיקריים ברשת האינטרנט הוא הקידום האורגני במנועי החיפוש השונים. תהליך איכותי והדרגתי יכול לאפשר לבית עסק לקבל חשיפה איכותית לגולשים שמחפשים את השירותים או המוצרים שבית העסק מציע, ובדיוק בזמן המתאים. גולשים כאלו מתאפיינים ברמת בשלות גבוהה יותר לבצע התקשרות מול בית העסק, ובשיעור המרות גבוה יותר של מבקרים באתר, ללקוחות משלמים.

תחום הקידום האורגני הוא תחום מורכב וסבוך, ויש צורך בהתמקצעות אמיתית כדי לייצר בו תוצאות איכותיות, בטח ובטח כאשר מדובר בתחומים תחרותיים. במאמר הזה אספתי עבורכם את הנקודות המרכזיות שבהן יצטרך להתמקד כל פרויקט קידום אתרים בשנת 2021.

 

1.   מדדים חדשים בעולם חווית המשתמש

גוגל הודיעה על הכוונה שלה לשלב מדדים שונים המתייחסים לחווית המשתמש באתר, הן בעת הגלישה לאתר ממחשבים ניידים או נייחים, והן בעת השימוש באתר ממכשירי מובייל שונים. באופן פרטני, הגדירה גוגל בהקשר הזה שלושה מדדים מרכזיים: משך הזמן לטעינת האובייקט הגדול ביותר בעמוד אינטרנט מבוקש, משך הזמן עד שמתאפשרת אינטראקטיביות של הגולש עם רכיבים שונים המוצגים לו על המסך, ומדד היציבות של התצוגה למשתמש.

גוגל מספקת באמצעות כלי מדידה ומעקב שונים שלה חיויים שנים לגבי מצב הבריאות של מדדים אלו, ומאפשרת ביצוע מעקב תדיר אחריהם. כדי לייצר תוצאות טובות, כדאי יהיה לבעלי אתרים לפעול במספר מישורים, כמו להחליט אילו אובייקטים באמת נחוצים באתר ועל אילו אפשר לוותר, לכווץ תמונות, לחלק סקריפטים באתר לתתי סקריפטים ולתעדף אותם כך שהאינטראקטיביות של הגולש עם האתר תושג מהר, להגדיר מראש מקום לאובייקטים דינמיים על גבי המסך ועוד.

 

2.   אנדוקס מקטעים

במסגרת העדכונים האחרונים שביצעה גוגל למנוע החיפוש שלה, עדכון משמעותי שצפוי להשפיע על כ 7% מתוצאות החיפוש מתייחס ליכולת של גוגל לדרג את הרלוונטיות של מקטעי תוכן ולאו דווקא עמודים שלמים. העדכון הזה מאפשר לגוגל לחפש אחר מענה איכותי לשאילתות שביצעו גולשים, גם אם הוא נמצא בעמודי תוכן שאינם עוסקים באופן ישיר בנושא.

כחלק מן ההערכות לעדכון הזה, נדרשים מנהלי אתרים לשלב אסטרטגיית תוכן שלמה ומקיפה יותר באתר, שתוכל לתת מענה גם לשאילתות של גולשים אשר מבוצעות בתדירות נמוכה יותר, ומכילות כוונה ספציפית.

 

3.   תצוגה עשירה

טכנולוגיית גרף הידע של גוגל כאן כדי להישאר. באמצעות הטכנולוגיה הזאת גוג הופכת יותר ויותר ממנוע המספק לגולשים מידע במשיכה, למנוע המספק להם מידע גם בדחיפה. אוסף של נושאים קשורים רלוונטיים, כרטיסיות מידע שונות, מידע השוואתי טבלאי ואלמנטים נוספים - כולם משמשים את גוגל על מנת להשאיר את הגולש זמן רב יותר בדפי תוצאות החיפוש, ולספק לו את המידע בלי הצורך להקליק על הקישורים השונים לאתרים הרלוונטיים.

מקדמי אתרים יצטרכו להבין שהאתגר הזה כאן כדי להישאר, ולמנף את ההעדפה של גוגל להצגת תוצאות עשירות במקרים בהם זה אפשרי, לטובת שיפור הנראות של עמודי האתרים שהם מקדמים.

 

4.   חיפוש ויזואלי

בשנת 2021 סביר יהיה להניח שנראה יותר ויותר חיפושים המבוססים על תמונה כמקור הקלט לחיפוש. היכולות של גוגל כמנוע חיפוש בתחום הזה הולכות ומשתכללות. כשכך הם פני הדברים, יצטרכו מקדמי אתרים להשקיע יותר זמן ומאמץ בטיפול בתמונות, ובפרט באופטימיזציה שלהן לתצוגה במנועי החיפוש, בטיפול ברספונסיביות שלהן, בגודל שלהן ובמשקלן.

 

5.   חיפוש קולי

על אף שהחיפוש הקולי בישראל פחות נפוץ, אולי בגלל התמיכה החלקית של מנועי החיפוש השונים ואפליקציות אחרות בשפה העברית, ללא ספק יהיה לו חלק משמעותי בעתיד החיפוש. ככל שמתרבה השימוש בטלפונים ניידים לצורך חיפוש ואיתור מידע, וככל שהחיפושים האלו יבוצעו במהלך ביצוע פעולות יומיומיות שגרתיות כמו נהיגה, הליכה, ועוד, כך יתפסו החיפושים הקוליים נתח חשוב יותר בחיים שלנו.

אופטימיזציה של עמודי אתר לחיפושים קוליים צריכה לכלול מחקר מילות מפתח מתאים, שימפה את המאפיינים של ביטויים שגורים בשפת הדיבור, ותתמקד בביטוי זנב ארוך, שיהפכו להיות יותר ויותר נפוצים.

 

6.   כוונת חיפוש

בשנת 2021, מקדמי אתרים שלא ישקיעו מאמץ בניסיון להבין היטב את כוונת החיפוש של הגולשים, ישארו מאחור. עברו הזמנים שבהם מספיק היה לשלב מילות מפתח במקומות אסטרטגיים באתר, לייצר תוכן בכמויות ולבנות פרופיל קישורים הולם, כדי לשפר את הנראות של עמודי האתר השונים במנועי החיפוש. בשנת 2021 עסקים יצטרכו לייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים, ולדעת להבחין מתי הגולשים האלו מחפשים לקבל מידע אינפורמטיבי, מעוניינים בחשיפה למידע מסחרי, ומתי אפשר יהיה, באמצעות תוכן איכותי, להניע אותם לפעולה.

 

7.   סמכות

שיפור הסמכות של אתר אינטרנט בנישה שבה הוא פועל יהיה מרכיב חשוב בל פרויקט קידום אתרי גם בשנת 2021. שיפור סמכות הוא שם כולל ליצירת נראות דיגיטלית מול הברנדים החזקים בנישה. כדי להעלות את ההסתברות שמנוע החיפוש של גוגל יתפוס את המותג שלכם כסמכותי, תוכלו להפעיל טכניקות שונות, כמו מאמרי השוואה בין המותג שאתם מקדמים למותגים המובילים בנישה שלכם.

 

8.   רלוונטיות

מדד הרלוונטיות ימשיך לשחק תפקיד חשוב בשנת 2021 בכל הרכיבים הקשורים לקידום אתרים: תוכן, מידת האופטימיזציה של עמודי האתר השונים, קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים ועוד. מידת רלוונטיות גבוהה של תוכן, קישורים כותרות ועוד מייצרת גולשים עם שביעות קצון גדולה יותר, ומאפשרת למותג שלכם לבלוט מבין כלל התכנים המפורסמים ברשת.

זיכרו בכל יום מתפרסמים אינספור מאמרים שלא מייצרים ערך מוסף אמיתי לקהל הגולשים. הקפידו להיות רלוונטיים וקשובים למה שקהל היעד שלכם דורש.

 

9.   שיעורי הקלקה

בעידן שבו כמות התוצאות האורגניות המוצגות בדף תוצאות החיפוש הראשון הולכת וקטנה, יש חשיבות עצומה לעבודה וטיוב של שיעורי ההקלקה של גולשים, בעיקר עבור ביטויים עבורם עמודי האתר מדורגים בעמוד הראשון. בראיית עלות תועלת, שיפור שיעורי ההקלקה היא מתודה שעשויה להחזיר את עצמה יותר מכל שיפור אחר במיקומים. שלבו בכותרות המטא ותיאורי המטא כותרות איכותיות, וכשצריך, שלבו גם רגשונים מתאימים. יתרה מכך, ביצוע אופטימיזציה ליצירת תוצאות עשירות תוכל לסייע לכם רבות גם בהקשר הזה.

עוד על CTR ניתן לקרוא כאן.

 

10.  פעילות העסק כמכלול

חשוב יהיה להבין שלצורך הקידום האורגני של אתר העסק, תצטרכו לפעול גם בערוצים מקבילים: נסו להבין אילו ערוצים נוספים רלוונטים לעסק שלכם. האם תוכלו לשווק את התכנים הרלוונטיים באמצעות ערוץ יוטיוב איכותי? האם פעילות ברשתות החברתיות תמצא את קהל היעד שלכם בדיוק במקום הנכון? האם שיווק באמצעות מייל תאפשר לקוראים שלכם לייחד לכם את תשומת הלב הנדרשת?

 

פעילות של מותג בערוצים נוספים יכולה לשפר את המהימנות של העסק במנועי החיפוש, ולאורך זמן, לבנות את הסמכות שלו בהדרגה. קיימות לא מעט דוגמאות לעסקים שהרחיבו את הפעילות הדיגיטלית שלהם בערוצים מלימים, וכתוצאה מכך, ראו ברכה בתהליך הקידום האורגני.



עשאהל דרייר, קידום אתרים

 

כתבות נוספות


שלושת השלבים לטיפול בהצפה בדירה
הצפה בדירה עלולה לגרום לנזק רב, במיוחד אם היא לא מטופלת בזמן. מעבר לנזקים האפשריים לתכולת הדירה, הצפה לא מטופלת עלולה לגרום לאורך זמן לשלל בעיות כגון: התעוותות של רצפת פרקט או של משקופים, כתמי עובש על הקירות ועל תקרת הבית, התפוררות טיח וצבע מהקירות, ובמקרים חמורים - אף פגיעה בתשתיות המבנה.



איך בוחרים חברת הובלות?
מעברים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. משפחה שמתרחבת עוברת לדירה מרווחת וגדולה יותר, משרד המקבל עובדים חדשים עובר למקום טוב יותר, וסטודנט עובר מבית הוריו לדירת שותפים כדי לצאת לחיים עצמאיים ולהתחיל לרכוש מקצוע. מעבר ממקום אחד למשנהו פירושו בעיקר העברה של חפצים ממקום למקום. במאמר זה נראה מדוע לא כדאי להעביר...



מה חשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין דיני עבודה?
עובדים רבים נחשפים שלא ברצונם ולא מטובתם לפגיעות בזכויותיהם על ידי המעסיק. לעומת זאת, יש מעסיקים אשר נפגעו מעובדיהם במהלך העבודה או שנתבעו על נושאים שלדעתם הם לא היו אשמים בהם. בכל המקרים הללו נוצרים מתחים וחיכוכים שונים. כאשר הם תכופים ורבים יותר ולא נפתרים בהידברות ישירה בין שני הצדדים, הם הופכים ...



הנחיות להדברה בבית עם בעלי חיים ותינוקות
תינוקות הם מתוקים וחמודים ובשלב מסוים הם זוחלים ובכל הבית ומכניסים הכל לפה! זהו שלב התפתחותי נהדר, אך הוא פחות טוב כאשר צריך לעשות הדברה בבית. את התסריט על התינוקות הזוחלים ניתן לומר גם על בעלי החיים שרובצים על רצפת הבית בכל מקום. בכתבה הבאה נדבר על כל ההנחיות להדברת מזיקים כאשר יש בבית תינוק ובעל...


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle