מגזין הומלס

המשרד הביתי שיעודד אתכם לזוז

המשרד הביתי שיעודד אתכם לזוז

תופעת היושבנות מדאיגה יותר ויותר אנשי מקצוע ומומחים לבריאות הציבור בעולם, ולא בכדי. מחקרים מראים כי אורח חיים יושבני, הכולל שעות ישיבה רצופות ורבות מדי יום, מסוכן לבריאותנו ואחראי על כ- 10% ממקרי המוות בעולם, כמו גם בעיות אורתופדיות, מחלות כלי דם, סוכרת, השמנה ועוד. כיצד ניתן להפחית מסכנות היושבנות ולשלב אורח חיים בריא ביחד עם העבודה המשרדית?  על כך במאמר הבא.

19/05/2021
צרכנות

בחירת שולחן משרדי – לא עניין של מה בכך

מה הקשר בין שולחן משרדי לכאבי גב? לא מעט, מסתבר. בחירת שולחן משרדי מתכוונן לגובה מאפשרת להתאים אותו בקלות לעבודה בעמידה, ובכך להימנע מישיבה סטטית ממושכת ומסוכנת לבריאותנו. 

ההמלצה היא לשלב עבודה במנח עמידה באופן הדרגתי - להתחיל עם 10 דקות עמידה על כל חצי שעה של ישיבה, כאשר עם הזמן השאיפה היא להגדיל את משך העמידה לכ- 50% מזמן העבודה הכולל. זה אולי מרגיש מעט מוזר בהתחלה, אבל מהר מאוד הגוף מתרגל וזה נהיה טבע שני.

 

כסא מנהלים אורטופדי – הרכיב שישלים את עמדת העבודה

גם אם תבחרו שולחן משרדי עם אפשרויות כיוונון לעבודה בעמידה – כנראה שעדיין תעבירו חלק נכבד משעות העבודה בישיבה. לכן, אם ברצונכם לצמצם את הנזקים הבריאותיים העלולים להיגרם מישיבה ממושכת, רצוי לבחור כסא מחשב, או כסא מנהלים אורטופדי המצוייד במנגנון נדנוד להגברת התנועתיות של הגוף גם בישיבה.

ישנם מספר מנגנונים ארגונומיים מומלצים (אם כי הבחירה בסופו של יום צריכה להיעשות לפי ההעדפה האישית והנוחות של היושב):

  • כוונון גובה וזווית המושב 
  • כוונון זווית וגובה משענת הגב.
  • תמיכה לומברית לגב התחתון.
  • כוונון משענות הידיים.
  • מנגנון נדנוד סינכרוני

 

חשוב גם לשנות הרגלים

בחרתם שולחן וכסא משרדי ארגונומיים? מצוין. מדובר בבחירות חשובות – אך הן לא מספיקות. מומלץ במקביל גם לסגל הרגלי חיים בריאים:

  • הימנעו מרצפי ישיבה ממושכים - הקפידו לקום מהכסא למספר דקות מדי חצי שעה על מנת לחלץ רגליים ולהתמתח. 
  • שנו תנוחות ישיבה לעתים קרובות.
  • שוחחו בטלפון בעמידה או בהליכה.
  • נסו לתאם פגישות תוך כדי הליכה נעימה בפארק במקום ליד שולחן הישיבות.
  • שמרו על כושר ופעילות גופנית סדירה.

    לסיכום

יושבנות נחשבת לרעה החולה של העת הנוכחית, ומסבה נזקים כבדים לבריאותנו. אחד מהפתרונות הוא התאמת משרד ביתי חכם אשר יעודד אותנו להגביר את התנועתיות שלנו במהלך העבודה. חשובה לא פחות מכך הינה בחירה מודעת לשינוי הרגלי חיים והגברת התנועתיות של הגוף. שילוב של שני אלו יוכל לסייע לנו לצמצם את נזקי היושבנות באופן מיטבי.

 




 

כתבות נוספות


כך תכינו קפה שהוא ממש יצירת מופת
קפה הוא אחד המשקאות הפופולאריים ביותר בעולם, וככזה, קיימות לא מעט דרכים להכין אותו – חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות.



הקורונה פגעה בחשבון הבנק? צמצמו את הוצאות הביטוח
משבר הקורונה פגע ברבים מאיתנו מבחינה כספית. במקביל, ביטוח הרכב ממשיך להיות נטל כספי חודשי קבוע, למרות שהיקף השימוש ברכבים דווקא הצטמצם למדי בעקבות המצב. מה עושים? אחת הדרכים להתמודד כספית, היא לצמצם הוצאות והדבר נכון וחשוב גם לגבי הוצאות ביטוח הרכב. כך עושים זאת:



איזה קמין אתם מעדיפים?
בשנים האחרונות הקמינים נכנסים ליותר ויותר בתים. אנשים מעריכים את החום הנעים, את האפקט הבריאותי, את העוצמה החזקה וכמובן את הנראות המרשימה, כך שגם אנשים שיש להם בבית מזגן בוחרים להכניס הביתה קמין, פשוט כי מדובר בחוויה ובאיכות לגמרי שונה. עם זאת, לצד ההסכמה שהולכת ותופסת תאוצה שלקמינים אין מתחרים, עדיי...



סנן מזגן - טכנולוגיית Air Care 02 מבוססת מי חמצן
המודעות הרבה לבריאות שמאפיינת את החיים בעידן שלנו, לצד החרדה שגברה בקרב ההמונים בעקבות נגיף הקורונה, הביאה לעלייה בביקוש למוצרי הגיינה וניקיון. כמו כן, הדבר גם תקף למיזוג האוויר שאחראי על סרקולציה וניקוי האוויר אותו אנו נושמים.


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle