מגזין הומלס / רכב

קופרה פורמנטור

קופרה פורמנטור

מותג קופרה מתבסס בישראל

מותג רכבי הספורט הצעיר מבית סיאט רושם חצי שנה ראשונה מוצלחת בישראל עם מסירת 581 רכבים וביקושים גבוהים לרכב הפנאי קופרה פורמנטור

22/07/2021

כתב: חזי גורן   צילום: יצרן

לפני 3 וחצי שנים הודיעו קברניטי קונצרן פולקסווגן על כוונתם להשיק מותג חדש בשם קופרה (Cupra) אשר הוצמד בעבר לגרסאות הביצועים של דגמי סיאט, ועליהם מבוססים חלק מדגמי המותג. הדגם הראשון שהשיק המותג מאז שיצא לדרך עצמאית הינו קופרה אטקה, אחריו הגיעה קופרה לאון, ולבסוף הוצג קופרה פורמנטור שהוא הדגם העצמאי הראשון באמת של המותג החדש שלא תמצאו באולם התצוגה של סיאט.

בתחילת הדרך הוצג קדימון לקופרה איביזה, אך על רקע המעבר המהיר להנעה חשמלית בחרו אנשי קופרה לגנוז את התוכניות לייצור סופר מיני חמה. לאחרונה הוצגה קופרה אל בורן, המכונית החשמלית הראשונה של המותג החולקת מכלולים עם פולקסווגן ID.3, ובתחילת השנה התבשרנו כי רכב הקונספט קופרה טווסקאן, רכב פנאי חשמלי ספורטיבי, יזכה לגרסת ייצור בשנת 2024.

קופרה אטקה הושק בישראל לפני שנתיים אך בתחילת הדרך בחרה היבואנית להציג אותו באולמות התצוגה של סיאט ללא הפרדה בין המותגים. בחודש מרץ 2021 הושק מותג קופרה באופן רשמי בישראל ומאז הופרד ממותג האם סיאט וזכה לאולמות תצוגה ייחודיים בהם מוצגים כל דגמי קופרה.

 

קופרה אטקה – SUV ספורטיבי אמיתי

קופרה אטקה הוא הדגם הוותיק ביותר של המותג אשר נחשף לראשונה לפני 3 וחצי שנים וזכה למתיחת פנים. מי שהתחיל את דרכו כרכב פנאי מופרע, נחשב היום דווקא לדגם הסולידי במבחר של היצרנית הצעירה. כפי שמעיד שמו, הוא מבוסס על רכב הפנאי סיאט אטקה ועל כן מציג עיצוב דומה אך זוכה לחזית אגרסיבית עם סמל המותג בגוון נחושת, וסט פגושים וחישוקים שמבהיר כי מולנו עומדת חיה אחרת לגמרי.

לקופרה אטקה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 249 קמ"ש.

קופרה אטקה מוצע ברמת אבזור אחת הכוללת בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 9.2 אינץ' עם מערכת הפעלה בשפה העברית, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 10.2 אינץ', מערכת שמע מבית Beats, תאורת אווירה בתא הנוסעים, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מתלים אדפטיביים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'. כאופציה מוצעים כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, וריפודי עור.

אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, חישני חניה היקפיים, מערך מצלמות היקפי, ומערכת חניה אוטומטית.

במבחן הדרכים של קופרה אטקה התרשמנו מהביצועים המעולים ומהתנהגות הכביש הספורטיבית, ובעיקר מתחושת חוסר המאמץ שהוא מעניק לנהג. עם זאת מדובר בדגם ותיק למדי ומול דגמי המותג האחרים הוא מרגיש מעט אפרורי. בשורה התחתונה, במחיר של 249,900 ₪ אין לו מתחרים אמיתיים אלא אם מסתכלים על המתחרה מבית - קופרה פורמנטור עליו נפרט בהמשך.

 

קופרה לאון – האצ'בק ספורטיבית חמה

קופרה לאון אמנם צעירה יחסית אך שורשיה נטועים בדור הראשון של סיאט לאון קופרה שהוצגה בשנת 1998. המשפחתית הקומפקטית הספורטיבית היא המכונית המזוהה ביותר עם המותג. בדורה הקודם הייתה פופולרית מאוד, ולתקופות ארוכות אף הוכתרה כמכונית הספורטיבית הנמכרת ביותר בישראל.

קופרה לאון חולקת את העיצוב עם סיאט לאון, והטיפול אותו העניקה קופרה עדין יחסית ומתבטא בסט פגושים מעוצב, חצאיות צד, סמלים ועיטורים בגוון נחושת, וחישוקים קלים במגוון עיצובים. מי שחפץ באפקט הגעה דרמטי יוכל לבחור בצבע בגימור מט המחמיא לקימורי המרכב.

באירופה משווקת קופרה לאון עם מספר יחידות הנעה, כולל גרסה היברידית נטענת. בישראל היא מוצעת בגרסה אחת המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית ולמערכת הנעה קדמית. בכדי להוריד את הכוח אל הכביש בצורה יעילה, הותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

קופרה לאון משווקת בישראל ברמת אבזור אחת הכוללת בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 10.0 אינץ' עם מערכת הפעלה בשפה העברית, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבי באקט ספורטיביים, מערכת שמע מבית Beats, תאורת אווירה בתא הנוסעים, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מתלים אדפטיביים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, תאורת איתות דינמית מאחור, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'. כאופציה מוצעות חבילות עיצוב הכוללות כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים וריפודי עור.

אבזור הבטיחות עשיר אף הוא וכולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על פתיחת דלתות בעת זיהוי רכב חולף בנתיב המקביל, חיישני חניה היקפיים, מערך מצלמות היקפי, ומערכת לחניה אוטומטית.

במבחן הדרכים של קופרה לאון מצאנו מתמודדת רצינית לתואר ההוט האצ' הטובה ביותר. היא מצוידת ביחידת כוח חזקה עם סאונד משובח, התנהגות כביש מהנה, ומיתוג שמעניק לה ייחוד לעומת המתחרות. ההסתייגות היחידה היא לגבי נוחות הנסיעה, אך נראה שזו פשרה שהרוכשים יהיו מוכנים לקבל.

 

קופרה פורמנטור – SUV ספורטיבי וחתיך

הדגם המסקרן ביותר של המותג הצעיר הוא ללא ספק קופרה פורמנטור. בניגוד לדגמים האחרים, מדובר בדגם חדש לחלוטין ובלעדי למותג קופרה. מדובר ברכב פנאי קופה בעיצוב מסובב ראשים, בעיקר כשהוא מגיע באחד מגווני המט שמעניקים לו מראה דרמטי יותר.

החזית האגרסיבית מציגה פנסים מפוצלים וכונסי אוויר בולטים. קווי העיצוב גורמים לרכב להיראות רחב ומוצק כשהוא מגיע ממול. מהצד שפע קימורים עם קו מותניים ייחודי וגג נמוך יחסית למקובל ברכבי פנאי. עוד בולט חיפוי בתי הגלגלים וקצות הפגושים בצבע אפור כהה בגימור מבריק. מתחת לספוילר הענקי שמשה אחורית המשתפלת לאחור ופוגשת בדלת תא המטען וביחידות התאורה המחוברות באמצעות פס לד. הפגוש האחורי כולל דיפיוזר וארבע יציאות מפלט מאיימות.

עקב היותו דגם בלעדי למותג קופרה, הפורמנטור הינו היחיד שמוצע גם עם יחידות הנעה שפויות. לגרסת הכניסה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי שלי 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. בגרסה זו אורכת התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש 8.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 203 קמ"ש.

קופרה פורמנטור VZ, גרסת הביצועים של הדגם, חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה. בגרסה זו אורכת התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש רק 4.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

קופרה פורמנטור מוצע ברמת אבזור גבוהה וכולל בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 10.0 אינץ' עם מערכת הפעלה בשפה העברית, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע מבית Beats, תאורת אווירה בתא הנוסעים, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מתלים אדפטיביים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, תאורת איתות דינמית מאחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. גרסת VZ כוללת בנוסף מסך מגע מרכזי בגודל 12.0 אינץ', פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'. חבילות העיצוב מוסיפות עיטורים בצבע כחול כהה, כסוף או שחור, וגם פרטי אבזור עגון ריפודי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, ומערך מצלמות היקפי.

אבזור הבטיחות מרשים אף הוא וכולל 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה היקפיים, ומערכת חניה אוטומטית.

קופרה פורמנטור בגרסת הכניסה מציע אפשרות לרכישת קרוסאובר מעוצב עם מיתוג ספורטיבי ללא פשרות בתחום איכות החיים למשפחה. עם זאת נמליץ שלא לוותר על חבילות העיצוב המעניקות לו מראה מיוחד ומושך הרבה יותר. קופרה פורמנטור VZ כבר הצליח להפתיע אותנו. לא מדובר ברכב פנאי מהיר וסינטטי אלא בכזה המצליח לרגש ולהעניק חווית נהיגה משובחת. גם כאן לא נשכחה איכות החיים ביומיום והמתלים האדפטיביים בעלי טווח השיכוך הרחב מצליחים להעניק נוחות נסיעה טובה מאוד ומעטפת שימוש רחבה במיוחד. על רקע זה לא הופתענו לגלות כי קופרה פורמנטור הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג קופרה בישראל עם 500 מסירות בחציון הראשון של שנת 2021, מתוכן 181 מגרסת VZ החזקה.

 

 

קופרה אטקה




 

כתבות נוספות

 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle