מגזין הומלס / רכב

כל מה שחשוב לדעת על טעינת רכב בבית משותף

כל מה שחשוב לדעת על טעינת רכב בבית משותף

רכבים חשמליים הם כבר עובדה קיימת שלא ניתן להתעלם ממנה על כבישי הארץ. מצד שני, לא בטוח שבעלי דירות בבנייני מגורים משותפים יודעים מה מותר ואסור להם לעשות כדי להטעין את הרכב בחניה. אז מה חשוב לברר מראש ומה קובע החוק? הנה כל התשובות

06/03/2022

 

רכבים חשמליים שונים מרכבים היברידיים בכך שהם דורשים טעינה בעמדה ייעודית. תפקיד העמדה הוא לחבר את הרכב החשמלי לשקע, שמעביר חשמל לסוללה של הרכב וכך מאפשר לנו נסיעה שקטה, רציפה וחסכונית.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים מפוזרות כיום בכל רחבי הארץ, כולל בתחנות דלק ובתחנות טעינה ציבוריות. מבחינת הנהגים גם יש לזה ביקוש, כי רכבים חשמליים מהווים כיום נתח שוק של כמעט 4% מסך מכירות רכב חדש (לעומת 0.7% בלבד ב-2020 למשל).

בנתונים, זה אומר שכ-8,000 כלי רכב חשמליים חדשים נמכרו ב-2021 והמספר הזה צפוי להכפיל ולשלש את עצמו בשנים הקרובות. אם מוסיפים למשוואה תנאים נוחים לנטילת *הלוואה לרכב חשמלי, מקבלים מתכון להצלחה.

העניין הוא שאי אפשר לסמוך רק על עמדות הטעינה הציבוריות. אבל בעוד לבעלי בתים פרטיים אין בעיה כי הם יכולים לחבר עמדת טעינה בחניה שלהם, בעלי דירות בבנייני מגורים משותפים צריכים לדעת מה מותר ואסור להם לעשות.

 

אי הסכמה, חיבור ותשלום – הבעיות של בעלי הדירות

בעלי רכבים חשמליים שאין להם חניה פרטית שבה ניתן להתקין את עמדת הטעינה עלולים להיתקל בכמה בעיות. ראשית, תיתכן אי הסכמה של הדיירים להתקנה של עמדת טעינה חשמלית בשטח הציבורי מטעמי קרינה או אסתטיקה.

שנית, אולי לא תהיה יכולת לחבר ישירות קו חשמלי מהבית למקום שבו הרכב חונה. בנוסף, קיימת בעיה בהפרדה בין התשלום של בעלי הרכבים החשמליים על הטעינה שלהם – לבין תשלום החשמל הכולל של הבניין.

 

לכל בעיה יש פתרון

החדשות הטובות הן שלכל בעיה גם יש פתרון. אם לדוגמא הדיירים לא מסכימים להתקנה של עמדת טעינה בשטח הציבורי, אפשר לגשר על הפערים באמצעות הידברות ודיונים. כאן הבעיה היא בכלל לא טכנית והמציאות היא שיותר ויותר אנשים בוחרים ברכב החשמלי כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. אז אפילו אם בינתיים לא הצלחתם להגיע לעמק השווה, כדאי להמשיך לנסות.

מבחינת קו חשמלי, האפשרות הראשונה היא להתקין את עמדת הטעינה במקום אחר ולהחליף את מקום החניה. אם לא ניתן לשנות את מקום החניה, האפשרות היחידה תהיה לבצע עבודות תשתית שיאפשרו בכל זאת למשוך את הקו מהלוח שלכם אל האוטו.

מבחינת התשלום החודשי, צריך לבדוק איך התבצע החיבור: העברת חשמל ישירות מהדירה אל הרכב תמנע את הבעיה כי אתם היחידים שצורכים את החשמל. אם זה לא אפשרי בגלל מרחק ובחרתם להתחבר ישירות לארון החשמל של הבניין וכמובן באישור הדיירים, ניתן להוסיף מונה שעוקב אחרי צריכת החשמל של עמדת הטעינה ולאחר מכן לקזז את עלויות החשמל מול ועד הבית. 

 

כמה זה יעלה?

בסופו של דבר, אחת הסיבות לעבור לרכב חשמלי היא כדי לחסוך את עלויות הדלק. במקביל, אותם שיקולי חיסכון מעלים לדיון את נושא עלות ההתקנה של עמדת הטעינה.

אז בעוד בשביל להתקין עמדת טעינה בבית פרטי תצטרכו לשלם בממוצע כ-1,500 ש"ח (על התקנת שקע כוח ובדיקת חשמלאי מוסמך), העלויות בבית משותף עשויות להיות גבוהות יותר – בעיקר בגלל צורך לחפור תשתית חדשה. עם זאת, עדיין מדובר בהשקעה משתלמת שתשפר את איכות החיים ותפחית זיהום אוויר.

 

* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

 



בחסות לאומי

 

כתבות נוספות

 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle