מגזין הומלס / רכב

טיפול תקופתי לרכב - כל העובדות החשובות

טיפול תקופתי לרכב - כל העובדות החשובות

הגיע זמנו של הרכב שלכם להיכנס למוסך ולעבור טיפול תקופתי? כדאי שתדעו על מה מדובר ומה צריך לדעת כאשר משלחים את הרכב לדרכו. כדי שלא תיתפסו עם הג'ק למטה, בכתבה הבאה ריכזנו לכם את כל העובדות החשובות על טיפול תקופתי לרכב.

26/04/2022

 

מה המחיר של טיפול תקופתי?

נתחיל מהשאלה שככל הנראה הכי מעניינת את הנהג הישראלי: מהי העלות הסבירה של טיפול תקופתי לרכב? מדובר בשאלה שאי אפשר לענות עליה כלאחר יד מכיוון שהיא תלויה בלא מעט פרמטרים משתנים ובהם סוג הרכב, סוג הטיפול, מידת הבלאי, איכות המוסך וכדומה. כך למשל טיפול של רכב 7 מקומות חדש יתומחר בעלות שונה מטיפול ברכב אספנות עתיק.

שיטת התמחור מתבססת על מחיר שעות העבודה על הרכב (החל ממאה שקלים, ובמוסך יבואן מורשה שעות העבודה לרוב יותר יקרות) בתוספת מחיר הרכיבים/החומרים שהוחלפו במהלך הטיפול, והציוד שנדרש כדי לבצע תיקונים בו. הוסיפו לכך מע''מ ותקבלו את המחיר הבסיסי של טיפול לרכב.

מדובר בעלות שיכולה לנוע בין כמה מאות שקלים לאלף שקלים ומעלה בטיפולים מקיפים יותר וברכבים תובעניים יותר (קרוסאובר למשל מתבלה פחות ממכונית פרייבט שראתה כבר הרבה כבישים). חיפוש קצר באינטרנט מניב כמה מחשבונים אפקטיביים למדי למענה על השאלה, עוד לפני שנכנסתם עם הרכב למוסך.

 

כך אומר החוק

חשוב לדעת שמחירי שעות העבודה במוסך, כמו גם מחיריהם של חלקי החילוף צריכים להיות מפורסמים ובולטים דיים כך שכל לקוח יוכל להבין על מה הוא משלם. כדאי להיות עירניים לכך ולהבין האם מחיר הטיפול שלכם תפח שלא לצורך.

 

 

באיזה היקף תרצו את הטיפול שלכם?

חשוב לדעת שהטיפול התקופתי לרכב נחלק לשלוש קטגוריות מרכזיות: טיפול קטן, בינוני וגדול. אלו נבדלים זה מזה במידת הקילומטראז' שעבר הרכב עד שהגיע לטיפול, ובהתאם לכך בכמות ובסוג המערכות שיש לבדוק ברכב.

טיפול קטן הוא טיפול שיש לעשות פעם בשנה או לאחר חמישה עשר אלף קילומטרים, לפי המוקדם שבין השניים. למעשה מדובר במה שכונה בעבר טיפול עשרת אלפים, אלא שהיום הטכנולוגיה המפותחת בייצור רכבים מאפשרת להגיע אליו גם לאחר מרחק  גדול יותר.

אם ממשיכים עם המדרג, טיפול גדול ייחשב לכזה שצריך לעשות פעם בשמונה שנים או לאחר שהרכב נסע מאה עשרים אלף קילומטרים. בהתאם לכך, טיפול בינוני יידרש איפשהו בטווח שבין לבין.

 

מה עושים בטיפול תקופתי?

טיפול תקופתי הוא מה שנקרא טיפול מונע. מטרתו לוודא את בטיחות הרכב, ולמנוע תקלות בטיחותיות שיצוצו בהמשך, או בלאי שנוצר כתוצאה מהזנחה של הרכב. בהתאם לכך נבדקות המערכות הרלוונטיות לבטיחות הרכב, ובראשן מערכת הבלמים, הצמיגים, הנורות ומערכות חשובות נוספות.

במהלך הטיפול מוחלפים החלקים "המתכלים" ברכב, כגון שמן מנוע, נוזל קירור ונוזל בלמים (ועוד נוזלים נוספים). גם מצתים ומסננים שהתבלו, מוחלפים בחלקים חדשים יותר. לכל יצרן או יבואן יש מפרט מסודר המגדיר מהם החלקים שיש להחליף במהלך הטיפול התקופתי, ויש לוודא שאלו אכן מוחלפים.

 

למען האחריות שלכם

טיפול תקופתי נועד בראש ובראשונה להגן על בטיחות הרכב שלכם ועל הבטיחות שלכם כנהגים או נוסעים. עם זאת, חשוב לדעת שיש לו תפקיד משמעותי גם בשימור אחריות היצרן או היבואן.

אחריות זו ניתנת לרוב לתקופה של שלוש שנים ממועד הרכישה, ומותנית בין היתר במעבר של טיפול תקופתי מדי שנה, כפי שמכתיב החוק. כדאי לדעת שהטיפול צריך להתבצע במוסך מורשה על ידי משרד התחבורה. אין הכוונה למוסך יבואן מורשה בהכרח, אלא רק למוסך שמוכר כמוסך תקני על פי אישורו של משרד התחבורה.

 




 

כתבות נוספות

 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים

זירת המומחים

Lifestyle