מגזין הומלס

הדרך להיות רואה חשבון מקצועי בחברה מובילה

הדרך להיות רואה חשבון מקצועי בחברה מובילה

רואה חשבון הוא איש מקצוע המוסמך על פי חוק לעסוק בראיית חשבון, בין היתר תפקידו לבצע ביקורת חשבונאית ולאמת דוחות כספיים, ובנוסף הוא מוסמך לעסוק בייעוץ מס וניהול עסקים.

19/07/2022
פיננסים

זהו מקצוע יוקרתי ומבוקש מאוד, יש שפע אפשרויות עבודה לבוגרי לימודי חשבונאות לתואר ראשון, אך כדי להפוך לרואה חשבון יש לקבל רישיון מטעם לשכת רואי החשבון בישראל. לכן המסע בדרך להיות רואה חשבון כולל התמחות בראיית חשבון ועמידה בבחינות הנערכות מטעם הלשכה. 

כדאי לדעת כי רואי חשבון יכולים לעסוק בתחום החשבונאי והכלכלי של חברות. הם מוכשרים לעסוק בביקורת כספים, בהכנת דוחות כספיים שונים, במתן ייעוץ בנושאי מס, תמחור, מקורות אשראי ומימון ובכל מה שקשור להיבטי הניהול העסקי.

רואה חשבון יכול לעבוד כשכיר או כעצמאי, ורבים מרואי החשבון מתקדמים לתפקידי ניהול בכירים בארגונים המובילים והם מועסקים כמנכ"לים, גם בחברות הייטק.

 

תוכנית הלימודים – מידע כללי

כדי להיות רואה חשבון מוסמך בישראל יש ללמוד תואר ראשון בחשבונאות. במסגרת לימודי חשבונאות לתואר ראשון הסטודנטים לומדים קורסי חובה בסיסיים, מקצועות יסוד כמו מתמטיקה ושיטות מחקר, ובנוסף עליהם לבחור קורסי בחירה וללמוד קורסים מתקדמים בנושאים כמו כלכלה, תמחור, מיסים, ביקרות חשבונות, מימון, חקר ביצועים, התנהגות ארגונית, מערכות מידע, יזמות וחדשנות טכנולוגית, חוק אתיקה ומשפט, דיני תאגידים ועוד. 

סטודנטים לראיית חשבון נדרשים לבחור מסלול התמחות. ניתן לבחור התמחות בחשבונאות ניהולית או התמחות בחשבונאות פיננסית.

בנוסף יש להשתתף בסמינריונים, בקורסים לאנגלית ובתרגילים השונים, להגיש עבודות בזמן ולעמוד בכל המשימות האקדמיות. 

מסלול הלימודים נועד להקנות ידע וכלים לסטודנטים, התוכנית מכינה את הסטודנטים לקראת הבחינות המאתגרות של לשכת רואי החשבון בישראל. תוכנית הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות אורכת שלוש וחצי שנים, כלומר 7 סמסטרים. 

 

שני תנאים עיקריים כדי להיות רואה חשבון בארץ

כדי להיות רואה חשבון מוסמך בישראל יש לעמוד בשני תנאים עיקריים:

  • עמידה בבחינות הנערכות מטעם לשכת רואי חשבון בישראל, כאשר בוגרי תואר ראשון בחשבונאות זוכים לפטור מחלק מהבחינות.
  • התמחות לפחות שנתיים בפירמה לראיית חשבון.

 

האם כדאי ללמוד חשבונאות במכללה או באוניברסיטה?

בגלל הביקוש הרב לתואר ראשון בראיית חשבון ניתן ללמוד את המקצוע במגוון מוסדות להשכלה גבוהה. רבים שואלים האם עדיף ללמוד ראיית חשבון במכללה או באוניברסיטה, לכן כדאי לדעת כי הלימודים במכללה המציעה לימודי חשבונאות נחשבים לגמישים יותר והם מועילים במיוחד כהכנה מקצועית ומעמיקה לקראת הבחינות המאתגרות של לשכת רואי חשבון בישראל.

תוכנית הלימודים במכללה מובילה ללימודי ראיית חשבון היא ממוקדת ועדכנית, הסטודנטים נדרשים לבחור התמחות בחשבונאות ניהולית או בחשבונאות פיננסית, והם זוכים להכשרה מקצועית מקיפה ויסודית יותר בתחומי הליבה של תחום החשבונאות. בוגרי הלימודים במכללה מובילה ללימודי חשבונאות מקבלים כלים מקצועיים, הם מכירים את התחום הפיננסי על בוריו וההכשרה מכינה אותם למקצועות שונים בתחום החשבונאות, למשל חשבות שכר, ייעוץ פיננסי, השקעות, מימון ועוד.

יש לציין כי בוגרי הלימודים במכללה מובילה ללימוד חשבונאות זוכים גם לייעוץ ולליווי מקצועי של המרכז להכוון קריירה ותעסוקה. כמו כן, הסטודנטים במכללה נהנים משיתוף פעולה בין המכללה לפירמות המובילות לראיית חשבון, הם יכולים לעבור התמחות באחת מהפירמות הגדולות והמובילות בארץ, זהו יתרון משמעותי שכדאי להתייחס אליו נכון. התמחות בפירמה גדולה לראיית חשבון מסייעת לסטודנטים לרכוש ידע ולפתח מיומנויות חשובות למקצוע, כמו כן הם מפתחים קשרים מקצועיים שיכולים לסייע להם לעבוד במשרד גדול לראיית חשבון לאחר קבלת התואר והרישיון. 






 

כתבות נוספות


5 מושגים על משכנתא שכולם צריכים לדעת
משכנתא היא ההלוואה הכי חשובה בחיים שלנו, אבל דווקא בתחום הזה יש ז'רגון שאנחנו לא בדיוק בקיאים בו. רגע לפני הפגישה עם הבנק - הנה מושגי היסוד שיעזרו לכם להתכונן



מהי קרן נאמנות ואיך זה קשור אליכם?
כל מי שחושב על השקעות בשוק ההון שמע לא פעם מושגים שהם לא תמיד נהירים, החל מ"מכשירים פיננסיים" וכלה ב"קרן נאמנות". בואו נבין אחת ולתמיד מהי בעצם קרן נאמנות, איך זה רלוונטי אליכם ולמה חשוב לשים לב כאשר מתכוונים להשקיע באחת כזו.



מה חשוב לדעת על מחזור משכנתא
שנת 2020 הביאה אתה מגפה ומשבר הכלכלי בעקבותיו רבים מבקשים לחסוך בהוצאות החודש, כשהגדולה מבניהן היא המשכנתא ותשלומי הביטוח שלה. כיצד ואיפה אפשר לצמצם בהוצאות אלה ומה חשוב לדעת לפני שרצים למחזר משכנתא.



5 כיסויים שכדאי שיהיו כלולים במסגרת ביטוח עסק
בשעה טובה החלטתם לפתוח עסק חדש! אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי שתעשו כדי להגן על עצמכם הוא לבטח את עצמכם. במאמר זה נסקור את 5 הכיסויים שהכי כדאי שיהיו לכם במסגרת פוליסת ביטוח עסק.


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה