מגזין הומלס / נדל"ן, זירת המומחים

קידום אתרי נדל”ן ו-3 הערוצים שהכי שווה לפרסם בהם

קידום אתרי נדל”ן ו-3 הערוצים שהכי שווה לפרסם בהם

תחום הנדל”ן תחרותי, אכזרי ודורש לא מעט מחשבה. אספנו בשבילכם טיפים חשובים מעולם קידום האתרים (SEO) שיעזרו לכם להעלות את אתר הנדל״ן שברשותכם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל.

אייל רחמים 11/11/2019

תחום הנדל”ן בתוצאות החיפוש של גוגל, הוא תחרותי, אכזרי ודורש לא מעט מחשבה. ניהול ומחקר מעמיק מסוגל להגיע עד ל־10 שעות עבודה, רק לצורך בניית אסטרטגיה. בקידום האורגני, לא פשוט להתבלט מעל אחרים בזירות תחרותיות ובאופן מיוחד בתחום הנדל”ן. בכתבה שלפניכם נציג מספר דגשים לקידום אתרי נדל”ן, והמלצות לשלושה ערוצים שיווקיים שכדאי לכם לבדוק. נתחיל עם הדגשים:

בצעו מחקר מקיף וצרו אסטרטגיה שיווקית מתאימה ונכונה

נדל״ן הוא תחום דינאמי, אין רק שחור ולבן. בתחום יש המון מתחרים, זירות, ואין סוף מילות מפתח תחרותיות. בשלב הראשון, תצטרכו לבצע מחקר מקיף (הכולל גם מחקר מילות מפתח), מחקר ממוקד לתחום ספציפי, ולא לתחום בזירה שלא נוכל להתבלט בה. במילים אחרות, תצטרכו להתמקד בקהל מסוים ומאוד ספציפי, על מנת להגיע לתוצאות טובות ורלוונטיות יותר. לאחר מכן, צרו אסטרטגיה שיווקית בעזרת תוצאות מחקרכם. אסטרטגיה שיווקית, אסטרטגיית תוכן – אחת שתתאים לסוג הקהל המועדף, ותניב פירות בהמשך.

תגיות מטה – הקפידו עליהן

הקפידו על תגיות המטה השונות הנתמכות באתרכם, למשל: טייטל, דסקריפשיין, ALT, תגיות H ועוד.

אם 'נשב' עליהם ונכלול בהם הנעה לפעולה, הכוללת שילוב של מילות מפתח, בצורה כמה שיותר טבעית – מיקום אתרכם בתוצאות החיפוש ישתפר. תגיות מטה עוזרות, למעשה, לגוגל להבין מה 'הולך' באתר שלכם. כאשר גוגל לא צריך להסתבך יותר מדי עבור המטרה הזאת, הוא נוטה להעניק לאתרים מסוימים 'נקודות' זכות על כך. כלומר, שיפור במיקומים. לכן, מדובר בגורם חשוב ביותר.

תוכן הוא המלך? אין לכם מושג עד כמה!

כן, אנחנו יודעים שאתם, כנראה, חושבים שהגולשים שלכם לא באמת קוראים את התוכן באתר. אנחנו בהחלט מסכימים. אולם, גוגל לא ממש מסכים. הוא דורש מבעלי אתרים תוכן מקורי ואיכותי, תוכן המספק עזרה ופתרונות לגולשים. למעשה, התוכן הוא חובה, הגורם המרכזי ביותר בכל הסיפור. התוכן נמצא בכל ערוץ שיווקי, תמיד במרכז. עקב כך, גם אם אתם בעלי עמדה אחת או אחרת לגבי תוכן, בסופו של דבר, תזדקקו לו כדי לקדם את עצמכם בגוגל. מן הסתם, את מילות המפתח שתרצו לקדם, תגיות ועוד, תוכלו להכניס בתוכן.

5 טיפים שיעזרו לגוגל להבין קצת יותר טוב את האתר שלכם

אם תהיו 'ילדים טובים', גוגל יתגמל אתכם (בקיצור, תראו שינויים לטובה במיקומי האתר).

1. צרו מפת אתר: יש לכם המון עמודים באתר, לכן חשוב שתצרו מפת אתר. זהו למעשה דף המכיל את כל סוגי הדפים שיש באתר. כן, אין בזה הרבה היגיון, אבל כל זה עוזר מאוד. איך עושים זאת?
בצעו רישום ב-Google Console: הוסיפו את האתר לקונסול. גוגל מעריכה מאוד כמה שיותר נתונים לגבי אתרים. מה הלאה? הוסיפו את מפת האתר, בדקו שגיאות ותקנו אותן, אם יש.

2. צרו דפי AMP: צרו דפי AMP, הם יסייעו לכם להופיע בתוצאות גבוהות יותר במובייל. למען האמת, דפי AMP תוכננו מראש למכשירים ניידים. משמע, הם פחות עמוסים בבקשות שרת, עיצוב ועוד. לכן, גוגל 'מתמרצת' יותר ויותר אתרים להמיר דפים לדפי AMP מהירים. איך בדיוק? פשוט מאוד, באמצעות דירוג גבוה יותר במובייל של אתרים שיוצרים דפי AMP עובדים.

3. השתמשו בפירורי לחם: פירורי לחם, או בשמם הנפוץ יותר: סרגל הניווט. סרגל הניווט מאפשר לגוגל להבין בקלות מהו השורש של העמוד, כמה הוא עמוק וכו'. גוגל עושה שימושים שונים בפירורי הלחם, ומקבלת את החלטותיה בהתאם.

4. קשרו לעמודים שאתם מקדמים: חזקו את עמודי המפתח שלכם עם קישורים שונים, לדוגמה: מפוסט מסוים לעמוד שתרצו לקדם. כך, החוזק שלו יגדל, ותקבלו עוד 'בוסט' מסוים לחיזוק מיקומי העמוד. רצוי שיהיו קישורים לכמה וכמה עמודים, ובצורה אקראית.

5.מהירות האתר – חשוב או לא?
מהירות אתרים היא כלל הבסיס, כל אתר מושקע עומד בתקני המהירות המחמירים ביותר. בכנות, גוגל פשוט לא 'נמשך' לאתרים איטיים, ואף מעדיף להתרחק מהם. אתרים מהירים הם אלו שתראו לרוב בתוצאות החיפוש מלמעלה, הן בזכות המהירות, והן בזכות פרמטרים אחרים. אתרי הנדל”ן הגדולים מוצפים במודעות, תוכן, ואלמנטים נוספים שעלולים להאט אותם. אולם, בזירה תחרותית שכזו אין מקום לתירוצים, והמהירות איננה בגדר המלצה. לכן, תדאגו לה. במידת הצורך כדאי לשקול להיעזר במפתח אתרים שמומחה בהאצת מהירות האתר.

איפה כדאי לפרסם?

ביצעתם את כל הסעיפים כמו שצריך בהצלחה רבה. אולם, עדיין נותר לכם לחשוב באילו ערוצים תתמקדו, ובמיוחד בשאלה: אילו ערוצים מתאימים לתחום הנדל”ן? הנה רשימה של 3 אתרי מפתח, כאלו שאולי שווה להעיף עליהם מבט. מניסיון שלנו, שלושתם מתאימים לתחום הנדל”ן.

גוגל – קידום אורגני וממומן

גוגל הוא ארגון עצום שעוזר לאנשים רבים להגיע להישגים מרשימים. בנוסף, הוא המפתח הראשי של מערכת ההפעלה אנדרואיד. גוגל מציע לנו, כלקוחות, שתי דרכים לפרסם:

הראשונה: הקידום האורגני: למען האמת, גוגל לא באמת מציעה אותה. אולם, האפשרות קיימת. ברובם המכריע של המקרים, כל העניין יהיה תחת אחריותכם או באחריות החברה העוסקת עבורכם בקידום האתר.

השנייה: הקידום הממומן: הקידום הממומן מסייע להמון עסקים. בעזרתו, רבים מהם גדלים ומתפתחים בתחום הדיגיטל, תחום דינאמי במיוחד. הקידום הממומן מסביר פנים לעומת מקבילו האורגני. תוכלו לקבל תמיכה טלפונית מגוגל: הן בהקמת הקמפיינים, והן בניהולם. התמחור הוא פר קליק, ותלוי ברמת תחרות, הביקוש והתחום שלכם. לעומת הקידום האורגני, המחיר שתצטרכו להשקיע בממומן בתחום הנדל”ן לא זול בכלל. כדאי שתשקלו בכובד ראש לפני הבחירה באפשרות זו.

פייסבוק – קידום ממומן שמגיע לקהלים אדירים

רשת פייסבוק הנה הרשת החברתית הגדולה מסוגה בעולם, אין איש שלא שמע אליה (ואנחנו לא מגזימים). פייסבוק היא המפתחת הרשמית של אוקולס (מוצרי המציאות המדומה), והיא מציעה דרך אחת ויחידה לפרסם את העסק שלכם. במקרה שלכם, את אתר הנדל”ן.

הקידום הממומן בפייסבוק - כמעט זהה לקידום הממומן שמציעה גוגל בהרבה פרמטרים. אולם, הוא מכיל יותר אופציות. אכן, התמחור עדיין מתבצע לפי קליק. עם זאת, במערכת החכמה של פייסבוק תוכלו להגיע לקהלים בדרכים מגוונות, ואף לבנות קהל מותאם אישית. מה זאת אומרת? למשל, קהלים לפי תחומי עניין, לפי רוחב תפוצה, רמת התעניינות במותג ועוד.
מניסיון אישי, הקליקים על המודעות הם של חלק מקהל היעד לו אתם משווקים, קליקים זמינים, שרק מחכים לכם. בנוסף, מדובר בקליקים חמים, אנשים הלהוטים להצעה שלכם, וזה מצוין. במידה וניהלתם את הקמפיין בצורה נכונה, תקבלו ממנו כמות עבודה מכובדת. יתרה מכך, מכיוון שמדובר ברשת חברתית – המותג שלכם צפוי להתחזק גם חברתית. אגב, גם באופן אישי נתקלנו בהמון אנשים שמחפשים דירה לרכישה או להשכרה בפייסבוק. נוכל לנצל זאת להתאמת הקהל לאנשים מסוימים המתעניינים בתחום.

אינסטגרם – מספר דרכים לפרסום העסק

אינסטגרם מתאימה מאוד לתחום הנדל”ן. מפני שיש בה לא מעט בעלי עסקים, אנשים בוגרים בגילאי ה־30-50 ומעלה, המתעניינים בנדל”ן, שיתכן וירצו לדבר אתכם. האינסטגרם היא רשת המבוססת על תמונות, ומה מושך יותר מתמונות נדל”ן צבעוניות ויפות? מניסיון, הרשת הזו מלאה באנשים שרק מחפשים מחיר נכון להשכרת דירה, בשלל אזורים.

הקידום הממומן: אינסטגרם מציעה גם פרסום ממומן באמצעות מודעות, סטורי ועוד. לרשת יש מגוון סוגי פרסומים, בכל מני וריאציות, כגון: תמונה, סרטון, מודעות קרוסלה, מודעות סליידר בסגנון אוסף ועוד. כיום, הרשת פופולרית מתמיד, ועשויה להוסיף לכם לא מעט לקוחות והכנסות.

לסיכום:
במאמר זה סיפקנו מספר תובנות משמעותיות שצברנו עם הזמן בתחום הקידום. התחלנו בטיפים שימושיים לקידום אורגני במערכת החיפוש, הרחבנו בצורה מקיפה על 3 ערוצי פרסום, דרכי הפרסום המוצעות בכל ערוץ וערוץ ויתרונותיהן. בעזרת יישום נכון וחכם של העצות והתובנות ממאמר זה, אין לנו ספק שאתר הנדל”ן שלכם יתקדם, ויגיע לשיאים חדשים.



אייל רחמים, מייסד Digitouch
ומריץ את אחד מאתרי הבלוג המובילים בתחום - Seolinks, כ-9 שנות ניסיון בשיווק דיגיטלי עם התמחות באסטרטגיית SEO.

 

כתבות נוספות


מי בכלל יכול לקנות דירה בתל אביב?
מה קרה למרכז העיר, לאן הולכים הצעירים שפלורנטין כבר יקרה להם? ומהי ההשקעה המשתלמת בתל אביב? נפגשנו עם אורן מ״דירוטשילד״ לשיחה על תל אביב של היום ושל מחר. היה מרתק.



השכרת דירה - למה כדאי לשים לב?
4 דברים שחשוב לשים אליהם, רגע לפני שחותמים על חוזה שכירות.



מהי מינהלת דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית ומדוע היא חשובה?
בשנים האחרונות, נכנס לתחום ההתחדשות העירונית שחקן חדש: חברות לליווי דיירים וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית מטעם הדיירים. מדוע קיים צורך בחברות ליווי אלה, מה הן מספקות וממה צריך להזהר בבחירת חברת ני...



ביטוח משכנתא - כל מה שרציתם לדעת
אם חשבתם שתוכלו לוותר על הביטוח הזה, התשובה היא לא והאמת היא שמוטב כך. ביטוח למשכנתא הוא גם האינטרנס שלכם! כמה תשובות לשאלות נפוצות וחשובות בנושא.


 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה

 


עוד במגזין

נדל"ן

רכב

חיות מחמד

יד שנייה

דרושים