פרסום מודעה add_circle_outline person_outline לאיזור האישי person_outline

פלאי המוסיקה

זמן פעילות שבועי : גמיש
זמן פעילות יומי : כל היום
מספר מפגשים : 1
ת. התחלה : 1/25/2009 12:00:00 AM
טלפון : 03-5622701
איש קשר : אביטל
איזור : תל אביב והמרכז
כתובת : בכל הארץ
מחלקה : מוסיקה ונגינה - שונות
מחיר מיוחד לגולשי הומלס 1,200 ₪ במקום 1,300 ₪
תיאור הפעילות

פלאי המוסיקה
מסע מרתק דרך יצירות נבחרות לפסנתר, מבוצעות בביצוע חי ומונחות בידי הפסנתרן והמרצה דר מאיר ויזל, כשהנושא הוא – באיזה אופן להאזין ולהבין מוסיקה קלאסית.
המשימה קלה למדי כשמדובר במוסיקה תכניתית, שנלווה לה סיפור או עלילה (תמונה מתוך תמונות בתערוכה מאת מוסורגסקי). קלה פחות, אך עדיין ברורה, כשכותרת היצירה מרמזת על רעיון או אירוע (לעליזה מאת בטהובן, קטע מתוך עונות השנה מאת צ``ייקובסקי). אולם האתגר הולך וגדל ביצירות שכותרתן היא מוסיקלית-צורנית בלבד (פרלוד מס`` 1 מאת י.ס. באך, מומנט מוסיקלי מאת שוברט), וודאי במוסיקה ללא כותרת וללא רמז לתוכנה הרעיוני (קטע מתוך ששה קטעים זעירים אופוס 19 מאת שנברג).
מלבד ההנאה הצרופה מהיצירות הקליטות, יוצאים המאזינים בתום ההרצאה בהרגשת התלהבות והתרוממות רוח מכוחה של המוסיקה לעורר בהם רגשות חבויים ולהביא לידי ביטוי את דרכו היצירתית האישית של כל אחד מהם בהאזנה ובהזדהות עם הצלילים.

ביקורת
נעם בן זאב, הארץ - ויזל ניחן במוסיקליות עילאית ובנפש של אמן שרואה את המוסיקה בדרך מקורית ולרגע לא צפויה או בנאלית.

משך ההרצאה כשעה. רצוי פסנתר מכוון במקום, אך בהעדרו יובא פסנתר חשמלי.
על המדריכים

דר מאיר ויזל
בוגר האקדמיה עש רובין בתל אביב בפסנתר. תואר ראשון במתמטיקה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בוגר ביהס ג``וליארד בניו יורק בניצוח תזמורתי. תואר דוקטור מטעם סיטי יוניברסיטי גרדואט סנטר בניו יורק בתיאורית המוסיקה.
שב לארץ מלימודיו בארהב בשנת 1976, הקים וניהל את הקונסרבטוריון למוסיקה באילת. כיהן כמרצה בחוג למוסיקולוגיה באוניברסיטת תל אביב ובמדרשת לוינסקי. כמו כן היה פעיל בחינוך מוסיקלי והפצת המוסיקה לקהלים חדשים, בעיקר בעבודתו כמנהל מחלקת המוסיקה באמנות לעם. מנהל את הנוער המוסיקלי בישראל משנת 1983, וכיהן כנשיא הפדרציה של הנוער המוסיקלי הבינלאומי בשנים 1996-1998. מייסד ומנהל את התזמורת הערבית-יהודית הצעירה משנת 2002. מופיע רבות כמנצח וכפסנתרן ברחבי הארץ ובחול.

האתר משמש תווך בין מפרסמים לבין גולשים ואינו אחראי בכל דרך לתוכן או טיב המודעות וההצעות המפורסמות בו. כל ההצעות נמצאות באחריותם הבלעדית של המפרסמים.
© כל הזכויות שמורות לאינפוטיפ בע"מ 2021 - אנרגיה חדשה ברשת המידע באתר הומלס ותוכנו מוגן ע"י זכויות יוצרים.
תקנון האתר | הצהרת נגישות