זה נכון שהישראלים השתכנעו, זה נכון מה שאומרים עלינו – אומה של מאמצים ראשונים של טכנולוגיות, ועדיין אף קמפיין לא הצליח לעשות את מה שהגדילה לעשות הקורונה, ובשמינית הזמן.
המוני הסקפטיים, אחרוני המאמצים וראשוני הטכנופובים, שלחו אי אז במרץ 2020, ובעל כורחם, את היד אל הסמארטפון והבינו ששד האונליין אינו כל כך נורא.
רשתות שיווק המזון, רשתות הפארמה, הבנקים וחברות הביטוח וגם המגזר הציבורי ושירותי הממשלה כמו ביטוח לאומי ולשכת האבטלה – כולם העידו על עליה חדה בכניסות ובהרשמות אונליין.
משם, כמו שיודע כל בר דעת, קשה לחזור אחורה והנה אנחנו כבר יכולים להבין איך הולך להיראות עתידנו.
מה לקורונה ולביטוח רכב?
עולם ביטוח הרכב חווה שני אלמנטים של תרבות דיגיטלית. לא זו בלבד שלקוחות רבים רוכשים כבר היום וימשיכו לרכוש ביטוח רכב אונליין, ובכך גם לחסוך כמה אחוזים במחיר, אלא שמוצרי ביטוח דיגיטליים מבוססי שימוש יתפתחו בקצב מסחרר וישנו את עולם ביטוח הרכב ללא היכר.
כבר היום, וביתר שאת בשנים הקרובות, חברת ביטוח הרכב שלנו לא רק תדבר אלינו בשמנו הפרטי ב-סמס ובמייל, אלא תבנה לנו מוצר ביטוח רכב פרסונלי - מותאם אישית לצרכים של כל לקוח. תהליך שסנוניות שלו צצו עוד לפני הקורונה, וקיבל רוח גבית ב-2020.
שנת 2020. סגר רודף סגר, עובדים מהבית מחד, מובטלים מאידך וכולם רואים את הרכב הפרטי מחלון הבית. הכבישים ריקים, המכוניות נחות, אבל תשלומי הביטוח ממשיכים לרדת כרגיל. האמנם? ובכן, לא.
מתברר שמחירי הביטוח ירדו בשנה זו ולא רק משום שחברות הביטוח אפשרו לעיתים להקפיא את הביטוח המקיף או יצאו בהנחות בלתי רגילות לעונה רגילה, אלא שהנקודה המעניינת היא החיבור בין הצורך החדש של הצרכן לבין המוצר הביטוחי.
וכאן נכנס החידוש המשמעותי שעומד להישאר איתנו אל העתיד והלאה (עד הגעתה והשתלטותה הסופית של המכונית האוטומית, שכבר היום עושה כאב ראש לא קטן למי שמנסים להבין איך למען השם מבטחים רכב שנוהג לבד).
הצורך החדש של הצרכן הוא לשלם פחות. הן מאחר ואלה זמני מיתון ומשבר כלכלי וזמן של חיסכון בהוצאות והן מאחר והרכב פשוטו כמשמעו נוסע פחות, שהרי העבודה מהבית כנראה כאן להישאר. המענה של חברות הביטוח מתאפשר בזכות טכנולוגיות קיימות המאפשרות ניתור ומעקב אחר נסיעות הרכב ותשלום ביטוח בהתאם.
כבר היום מציעות החברות הגדולות ביטוח רכב לפי שימוש. למשל, ביטוח לפי שימוש לנהג חדש או צעיר (מענה לצורך משמעותי להורים לנהגים צעירים, שמעלים להם את הפרמיה באופן משמעותי). חלקן משתמשות ברכיב דיגיטלי שמורכב ברכב ומתקשר עם אפליקציה, וחלקן מאפשרות רכישות ביטוח ע"פ מכסות קילומטראז' קבועות מראש. בכל אופן, אלה מוצרים ראשונים שמתחילים להציג את תמונת העתיד של ביטוח הרכב.
אם הגיע הזמן הזה בשנה לחדש את ביטוח הרכב שלכם, אנחנו ממליצים לבצע סקר שוק מחודש, להבין מחדש את הצרכים שלכם ולבדוק מי מהחברות מציעות את המוצר הדיגיטלי המתאים לכם ביותר ומי גם מנגישה את שירותי האונליין שלה בצורה הנוחה, השירותית והמתקדמת ביותר.