מגזין הומלס / רכב

קרדיט: UNSPLASH

קרדיט: UNSPLASH

עולם התחבורה משתנה וגם אתם חלק ממנו

כשמזג האוויר משתגע, הזיהום גבוה ופעמוני האזהרה מצלצלים חזק, זה הזמן לפעולה מיידית ומעבר לתחבורה לא מזהמת הוא כורח המציאות כרגע. אפשר לעשות את זה בלי לוותר על הנוחות שהתרגלנו אליה וגם בישראל התחום מתפתח לטובתנו. 

28/03/2024

בעולם שבו חלים שינויים רבים, גם עולם התחבורה נכנס לקטגוריה הזו. עד לפני כמה שנים, רוב התחבורה בעולם התבססה על דלק והתעשייה הזו גדלה כל הזמן. אולם, יש לכך השלכות סביבתיות וכולנו עדים להן נוכח שינויי האקלים העולמיים שמתרחשים מול עינינו: מחום קיצוני ושריפות ענק ועד לשיטפונות וקור מקפיא.

אחת הסיבות היא זיהום האוויר הכבד שהרבה ממנו נגרם כתוצאה מפליטת מזהמים תחבורתיים. אמנם אי אפשר להפסיק את השימוש בתחבורה לגמרי, אבל כן אפשר למנוע את ההתדרדרות במצב על ידי צמצום הפליטה המזהמת. איך עושים את זה? במעבר לתחבורה נקייה. הכוונה היא לרכב חשמלי וזה ממש לא מה שאתם חושבים.

רכב חשמלי לא מזהם כלל, לא מרעיש והאחזקה השוטפת שלו זולה יותר מרכב רגיל. לכן, לא מפתיע שבשנים האחרונות רכבים חשמליים הפכו לפופולריים יותר ויותר ברחבי העולם. את זה אנחנו יכולים לראות לפי נתוני המכירות השנתיים המראים עלייה רצופה במכירות של רכבים חשמליים ברחבי העולם ובייחוד בשוק האירופאי.

מעבר לכך, יצרניות הרכב הגדולות שנשענו על רכבים המונעים בדלק, שינו את המערך שלהן והחלו לייצר יותר רכבים חשמליים בשנים האחרונות מתוך הבנה שלשם הולך עולם התחבורה. מדובר בשינוי בתפישה בת כמעט מאה שנים של תחבורה המבוססת על בנזין וזה לא עניין פשוט. כעת, החזון של חברות הרכב הללו הוא להפסיק את ייצור הרכבים הרגילים בהדרגה בשנים הקרובות ולייצר רק רכבים חשמליים, בסופו של דבר.

יצרניות רכב כמו פולקסווגן, פורד, ניסאן, וולוו, רנו, טסלה ורבות אחרות, משקיעות סכומים של מיליארדים כדי לפתוח עוד מפעלים לייצור רכבים חשמליים, לייצור סוללות לרכבים הללו ואף הסבה של מפעלים קיימים לפסי ייצור שמותאמים לרכב חשמלי. מדובר בהשקעות ענק מתוך ראייה עתידית שעולם התחבורה כולו יהיה חשמלי בתוך כמה שנים. רק בשנה האחרונה הוצגו למכירה למעלה משלוש מאות ושבעים דגמים שונים של רכבים חשמליים של יצרניות שונות, עלייה של ארבעים אחוזים לעומת השנה שלפניה.

בנוסף, מדינות רבות בעולם החלו להשקיע בנושא, בעיקר בתמריצים כספיים למי שקונה רכב חשמלי מתוך מודעות סביבתית ורצון לשינוי אמיתי. ישנן מדינות שאף החלו להעלות מיסים על רכב מזהם או שהגבילו מקומות מסוימים לכניסת רכב כזה, בעיקר בערים גדולות. מעבר לכך, ישנן לא מעט מדינות שמקדמות את התחום החשמלי גם בהשקעה של תשתית לרכבים חשמליים, כלומר הקמת עמדות טעינה רבות הפזורות ברחבי המדינה, דבר המגדיל את הנגישות לטעינה וגם את כמות הרכבים באותו מקום.

גם בישראל לא דילגו על המעבר החשמלי ובשנים האחרונות יש כאן לא מעט דגמים חשמליים המוצעים לקנייה. מדובר בדגמים המובילים של החברות הגדולות כמו רנו, ניסאן, אאודי, סיטרואן, מאזדה ואחרות כשלאחרונה הגיעה אלינו גם חברת טסלה והרכבים שלה כבר נעים בכבישי הארץ. הכניסה של טסלה משמעותית משום שהיא מסמנת שהשוק בשל לרכב חשמלי בישראל ושהביקוש עולה. ההוכחה לכך היא המכירות הגבוהות של המשלוח הראשון שהגיע וההזמנות הרבות שהתבצעו מראש.

בנוסף, יש בישראל תשתית טעינה חשמלית ועל אף שהיא לא מספיקה כרגע, הצעדים הראשונים כבר נעשו ובשנה האחרונה הוקמו עמדות נוספות על אלה שכבר קיימות, כשבתכנון הקמה של עוד עמדות בפריסה רחבה לנוחות הנהגים. מדובר על עמדות טעינה חשמליות לרכבים שממוקמות בחניונים, מרכזי קניות, כבישים מהירים, מרכזי עסקים ומקומות אחרים ברחבי הארץ.

ישראל נכנסה למסלול החשמלי ובכך הצטרפה לעידן שהולך להוביל בשנים הבאות. אולי ייקח זמן, אבל בסופו של דבר, הרכבים כאן יהיו חשמליים וישראל תדביק את הקצב עם שאר העולם. לאט אבל בטוח, נוכל לצמצם את זיהום האוויר התחבורתי וליהנות מסביבה איכותית ונקייה יותר בעתיד.




 

כתבות נוספות

 


עוד בהומלס

דירות ונדל"ן

דירות להשכרה

דרושים

דרושים

רכב

רכב יד שניה

יד שניה

יד שניה